دو هزار میلیارد ریال برای انسداد مرزها اختصاص یافت
نوشته شده توسط : ipxrxt

سردار 'اسماعیل احمدی مقدم' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در هنگ مرزی نهبندان واقع در استان خراسان جنوبی افزود: از این میزان هزار و 30 میلیارد ریال از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی گفت: غیر از این دو بخش، از محل اعتبارات داخلی نیروی انتظامی نیز به هر میزان مورد نیاز باشد به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: انسداد مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه چهار برابر افزایش خواهد یافت.

سردار احمدی مقدم در ادامه پیرامون وضعیت امنیتی شرق كشور نیز گفت: امروز خراسان جنوبی از هر زمان دیگر امنتر است زیرا طرحهای مرزی به اتمام رسیده و تكمیل آنها با رادار، وسایل الكترونیكی، تاسیسات رفاهی و خانه های سازمانی در هنگ مرزی نهبندان ادامه دارد.

وی افزود: ماموریت اساسی پیشگیری از ورود قاچاقچیان و اشرار در مرزها محقق شده و با وجود 460 كیلومتر مرز مشترك با افغانستان، مرزهای محكم و امنی در این منطقه وجود دارد.

او گفت: در مرزهای شرقی و از شمالی ترین در خراسان رضوی تا سیستان و شمال بلوچستان وضعیت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: اما در این ارتباط در منطقه 'سراوان و پیشین' سیستان و بلوچستان به دلیل فقدان راه مناسب بخشی خلاء داریم و هم اینك 200 كیلومتر از مرزهای سراوان در دست احداث است كه این خلا در یكی دو سال آینده جبران می شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: به علت فقدان تاسیسات زیربنایی و راه برای وصول به مرز در حاشیه رودخانه نهنگ یعنی همانجایی كه در روز میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) یك گروهك تروریستی به دام ماموران ما افتاده و عملیاتشان خنثی شد، با مشكل مواجه هستیم.

وی در ادامه به انهدام گروه تروریستی اخیر در سیستان اشاره و بیان كرد: دشمن از این خلاء استفاده كرد و با ورود مواد مخدر و راه اندازی گروههای تروریستی در صدد ضربه زدن به كشور بود اما با هوشیاری و بیداری نیروهای اطلاعاتی، انتظامی، سپاه، بسیج و مرزبانان، این گروه تروریستی به دام افتادند و مقادیر زیادی مواد منفجره، تجهیزات و وسایل مخابراتی از قبیل بی سیم از آنها كشف و ضبط شد.

سردار احمدی مقدم افزود: در این عملیات هشت نفر شناسایی شدند كه یك نفر از آنها به هلاكت رسید و سه نفر در نقطه مرزی به خاك پاكستان وارد شدند كه از طریق مرزبانی پاكستان در حال پیگیری برای استرداد آنها هستیم.

وی همچنین به وضعیت هنگ مرزی نهبندان اشاره و بیان كرد: مرزهای خراسان جنوبی در گذشته تنها با هنگ گزیك مدیریت می شد و با راه اندازی هنگ نهبندان و تجهیز آن ورود مواد مخدر و ناامنی در استان كاهش یافته است.

او افزود: با راه اندازی این هنگ مرزی ضمن افزایش امنیت تاكنون هیچ حضوری از گروههای شرور در منطقه مشاهده نشده است.

666/665





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: