روسیه: تحریم های یكجانبه درباره ایران غیرسازنده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در گفت وگو با كانال تلویزیونی 'روسیه 24' با بیان اینكه تحریم های اضافی درباره ایران را غیرسازنده می دانیم، گفت: این تحریم ها به وسیله شورای امنیت اعمال نشده، بلكه بطور یكجانبه توسط برخی از كشورها وضع شده است.

وی افزود: این تحریم ها اقدام های جمعی ما را مخدوش می كند.

لاوروف خاطرنشان كرد: روسیه مخالف هر گونه تدابیر محدود كننده یكجانبه می باشد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: روسیه در مذاكرات آتی هسته ای در مسكو از تهران انتظار گام های متقابل دارد.

وی در این رابطه گفت: انتظار داریم گام نخست از سوی ایران برداشته شود و ما در گروه 1+5 هم به عنوان نمایندگان جامعه جهانی آماده هستیم بطور متقابل رفتار كرده و گامهایی به سوی توافق با ایران و در وهله اول مخالفت با تحریم های جدید و تعلیق تحریم های فعلی برداریم.

لاوروف خاطرنشان كرد: پیشنهادهای مشخصی برای ایران بر روی میز مذاكره قرار دارد كه بر رویكرد پیشنهادی روسیه و بر اساس اصول تدریجی و گام به گام در حل مساله هسته ای ایران استوار شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآوری كرد: روند مذاكره با ایران كه دو سال پیش متوقف شده بود در نشست های استانبول و بغداد مجددا فعال و برقرار شده است.

وی افزود: بر این عقیده هستیم كه اگر همه با انصاف نسبت به روند مذاكرات رفتار كنیم و سعی نكنیم اهداف ملی و سودجویانه خود را كه وجه مشتركی با اهداف جلوگیری از انتشار سلاح اتمی ندارند دنبال كنیم، می توانیم در باره نشست های آتی به یك توافق دست یابیم.

لاوروف گفت: بدیهی است كه همه مسایل را نمی توان در نشست مسكو حل كرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این نیز اعلام كرده بود، مسكو مخالف تحریم های یكجانبه آمریكا در باره ایران است، زیرا این تحریم ها خارج از چارچوب تصمیم های سازمان ملل اعمال شده است.

وی با اشاره به دیدگاه منفی كشورش به تحریم یكجانبه ایران از سوی آمریكا افزود: این اقدام ها با هدف جلوگیری از انتشار سلاح های كشتار جمعی به عمل نمی آید، بلكه با هدف ایجاد محدودیت برای اقتصاد ایران صورت می گیرد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین از ماهیت فراملی تحریم های آمریكا انتقاد كرد و افزود: این گونه اقدام ها به فعالیت شركت های خارجی لطمه وارد می كند.

لاوروف با بیان اینكه تحریم های یكجانبه به اقدام های گروه 1+5 هم كمكی نمی كند، اظهار داشت: چنین رویكردی گروه 1+5 را اسیر اقدام های یكجانبه آمریكا می كند.

مقامهای روس بارها مخالفت خود را با تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب اعلام كرده و روند آن را غیرسازنده و زیانبخش دانسته اند.

'ولادیمیر پوتین'، رییس جمهوری روسیه نیز در این باره قبلا خاطرنشان كرده بود: مذاكره در باره مسایل مهم بین المللی و پیرامون آنها همواره از اتخاذ سیاست تهدید و تحریم و به ویژه توسل به زور سودمندتر و موثرتر است.

اروپام2242**518**1080** 3404





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: