الجزایر دراجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مشاركت فعال خواهد داشت
نوشته شده توسط : ipxrxt

اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عبدالقادر بن صالح ' رییس مجلس سنای الجزایر عصر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام 'محمدرضا میرتاجدینی' معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، گفت: الجزایر در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران آمادگی همكاری در تمامی زمینه ها و حضور و مشاركت در سطح عالی و ایفای مسوولیت تاریخی خود در این زمینه را دارد.

بن صالح ابراز امیدواری كرد كه كشورش بتواند با جمهوری اسلامی برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس همكاری خوبی داشته باشد.

رییس مجلس سنای الجزایر با اشاره به تمایل صادقانه تمامی مسوولین الجزایری برای همكاری و توسعه روابط با ایران ، روابط دو مجلس ایران و الجزایر را بسیار خوب ارزیابی كرد و گفت روابط سیاسی دو كشور نیز در سطح ممتازی قرار دارد.

وی در ادامه ابراز امیدواری كرد كه روابط اقتصادی و تجاری میان دو كشور نیز به سطح مورد انتظار افزایش یابد.

بن صالح روابط كشورش با سایر كشورها از جمله تونس و لیبی را خوب ارزیابی كرد و در خصوص تحولات جاری در سوریه نیز ضمن رد هرگونه مداخله خارجی در این كشور راه حل سیاسی در سوریه را در مذاكرات سوری – سوری ، گفت و گو و پرهیز از خشونت دانست.

رییس مجلس سنای الجزایر در ادامه با اشاره به برنامه های اصلاحی دولت الجزایر در اصلاح قانون انتخابات ، مشاركت و موفقیت گسترده زنان برای ورود به مجلس و احزاب سیاسی، اظهار داشت: الجزایر با این اصلاحات و تداوم آن توانست تحولات منطقه را به خوبی پشت سر گذارد.

معاون رییس جمهور كشورمان نیز در این دیدار كه در محل سنای الجزایر برگزار شد با تشكر از استقبال خوب مقامات الجزایری از هیات ایرانی ، سلام گرم رییس جمهوری اسلامی ایران و همچنین دعوت ایشان از رییس جمهور الجزایر برای شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را به وی ابلاغ كرد.

میر تاجدینی با اشاره به روابط خوب دو كشور، اظهار داشت: خوشبختانه ایران و الجزایر مواضع مشترك و نزدیكی در خصوص تحولات بین المللی و منطقه ای دارند.

وی همچنین مواضع الجزایر در خصوص موضوع هسته ای ایران را قابل تحسین دانست.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، تشكیل كمیسیون عالی مشترك اقتصادی و استمرار فعالیت آن برای پیشبرد مناسبات اقتصادی دو كشور را مورد تقدیر دانست و بر پیگیری مصوبات این كمیسیون و حمایت مسوولین دو كشور از آن تاكید كرد.

میرتاجدینی در زمینه تحولات جاری در سوریه نیز ضمن رد هرگونه خشونت در این كشور، راه حل سیاسی و عدم مداخله طرف های خارجی را تنها راه حل پایان ناآرامی ها دراین كشور عنوان كرد.

وی در ادامه به گوشه هایی از پیشرفت های كشورمان در زمینه های علمی، هوا فضا و فناوری اشاره كرد و گفت این دستاوردها متعلق به تمامی كشورهای مسلمان از جمله ملت الجزایر است و ایران همواره حامی كشورهای اسلامی در مبارزه با ظلم و استكبار بوده است.

میرتاجدینی ، وحدت كشورهای اسلامی با یكدیگر و رفع اختلافات را امری ضروری دانست و اظهارداشت : ایران و الجزایر می توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند.

معاون رییس جمهور روز گذشته (سه شنبه) برای یك سفر رسمی چهار روزه وارد الجزایر شد و از سوی 'مراد مدلسی' وزیر امور خارجه این كشور مورد استقبال قرار گرفت .

وی در این سفر ضمن دیدار و گفت وگو با مقام های الجزایری از مراكز علمی، تاریخی، فرهنگی این كشور نیز دیدن خواهد كرد.

خاورم ** 1200** 3404





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: