ابوترابی فرد: نظام قانونگذاری كشور باید الگوی منظقه باشد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام '‌محمد حسن ابوترابی فرد' در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گزارشی از عملكرد معاونت قوانین مجلس هشتم ارایه كرد.

وی، الگو بودن نظام قانونگذاری ایران برای كشورهای منطقه، تدوین قوانین شفاف درخصوص تحریم، روشن بودن تطبیق قوانین، شفاف بودن زبان قوانین برای مخاطب و پیروی از قوانین از نظر شكلی را از مهم ترین اولویت های این معاونت در مجلس هشتم بر شمرد.

معاون قوانین مجلس هشتم ادامه داد: اصلاح آیین نامه داخلی مجلس و تصویب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مصوبات كشور نیز یكی دیگر از اقدامات این معاونت در مجلس هشتم است.

ابوترابی فرد تصریح كرد: تدوین و تنقیح قوانین در حكومت ها بستر توسعه ای در كشور است و موجب امنیت حقوقی وقضایی می شود.

وی افزود: از طرفی شفاف نبودن قوانین و عدم تبیین قوانین معتبر موجب مخدوش شدن امنیت قضایی و حقوقی می شود.

معاون قوانین مجلس هشتم با بیان این كه قانون نرم افزار اداره كشور است، ادامه داد: مدیریت روابط شهروندان، قوای سیاسی كشور، نهادهای سیاسی با شهروندان و روابط اجزای اداری با یكدیگر از ابعاد مختلف قوانین به حساب می آید.

ابوترابی فرد اظهار داشت: برای تحقق این چشم انداز باید قواعد شكلی و ماهوی تنظیم و به درستی اعمال شود كه یك دسته به قوانینی كه مستقیم به روابط اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط می شود و دوم قوانین كه راجع به سایر قوانین كشور است.

وی خاطرنشان كرد: در بخش تنقیح قوانین نیز در زمینه اصلاح ساختار اقداماتی انجام شد كه در مجلس نهم این اصلاح ساختار باید به سمت نهایی شدن حركت كند.

نایب رییس اول مجلس نهم یادآور شد: 440 قانون كه متن كل آنها منسوخ شده بود و استفاده از این قوانین مجاز نبود برای اولین بار در نظام قانونگذاری با درج در روزنامه رسمی حذف شد.

ابوترابی فرد درمورد تدوین قانون جامع كشور گفت: بررسی و تصویب عناوین اصلی قوانین، بررسی و تصویب نقشه جامع كشور، كد گذاری تمام موارد قانونی و تبصره ها، مكان یابی مواد و تبصره های قانونی، تبیین روابط فصل ضمنی قوانین، حذف تمامی مواد زائد و تنظیم مواد لازم برای امور اجرایی از موارد انجام شده در تهیه و تدوین نقشه جامع كشور است.

همچنین در آغاز جلسه علنی امروز خانه ملت، 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی سالروز رحلت حضرت زینب سلام الله را به ملت ایران تسلیت گفت.

وی افزود: آرزو می كنیم راه این بانوی بزرگ چراغ راهنمایی برای همه مستضعفین و دولت هایی كه امروز قیام كرده اند، باشد و مسلمانان حیثیت اسلامی خود را حفظ كنند.

سیام/1053**9129**1336





:: برچسب‌ها: هاوایی , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: