روسیه: در مورد بركناری اسد از قدرت با هیچ كس مذاكره نمی كنیم
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، بوگدانف روز سه شنبه در گفت و گویی با ریانووستی با اشاره به سفر آتی مقام های آمریكایی به روسیه، اظهار داشت: هر چند در گفت و گو با آنها درباره مسایل سوریه نیز مذاكره می شود، ولی درباره بركناری اسد از قدرت صحبتی به میان نخواهد آمد، زیرا غیر از مردم سوریه كسی حق گفت و گو در این خصوص را ندارد.

وی همچنین از خودداری 'ارتش آزاد سوریه' از گروه های مخالف دولت این كشور از اجرای طرح عنان انتقاد كرد و افزود: این اقدام ناگوار و بسیار منفی می باشد.

وی اظهار داشت: مسكو از تصمیم 'ارتش آزاد سوریه' در خودداری از اجرای طرح عنان دلسرد شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: روسیه با مخالفان دولت سوریه تمام مسایل موجود را مورد بحث قرار می دهد و تاكید دارد كه طرح عنان پایه و اساس توافق یافته برای حل و فصل بحران جاری این كشور می باشد.

'سامی الكردی' فرمانده ارتش به اصطلاح آزاد سوریه روز گذشته از تصمیم این تشكیلات غیر قانونی برای خودداری از اجرای طرح عنان خبر داد و اعلام كرد: تصمیم گرفتیم اجرای طرح عنان را متوقف كنیم و از امروز به دفاع از ملت خود می پردازیم.

بوگدانف در ادامه مصاحبه خود همچنین خاطرنشان كرد كه مساله تعییر هیات ناظران سازمان ملل در سوریه به واحد صلحبانان مطرح نمی باشد.

هیات ناظران سازمان ملل در سوریه متشكل از حدود 300 ناظر ، مطابق تصمیم 21 ماه آوریل شورای امنیت در سوریه مستقر می باشد.

بوگدانف گفت: در حال حاضر مساله تحویل بالگرد به هیات ناظران سازمان ملل در سوریه بررسی می شود و عنان با دولت این كشور در این باره مذاكره می كند.

وی همچنین از سفر یك هیات آمریكایی به سرپرستی ' فردریك هوفر' نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریكا در مساله سوریه به روسیه خبر داد و افزود: این هیات در دیدارهای خود با طرف های روسی در خصوص مسایل سوریه گفت و گو و مذاكره می كند.

اروپام/2242**518**‌1506





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: