سوریه به توپ بازی برخی كشورها برای تأمین منافع ‌شان تبدیل شده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا از بیروت،سید 'ابراهیم امین السید' رییس شورای سیاسی حزب الله روز شنبه طی مراسمی در بیروت، با اشاره به حمله سنگین غرب و عرب علیه سوریه افزود: آیا فتح سوریه به دست سلفی ها، سازمان القاعده و كشورهای حاشیه خلیج(فارس) در راستای تأمین منافع فلسطین است.

وی خطاب به دلسوزان و دوستداران سوریه اظهار داشت: باید برای ایجاد راهكار سیاسی با هدف حل بحران سوریه بیاندیشید تا بدین گونه از ادامه یافتن بحران سوریه در راستای تأمین مصالح آمریكا و اسراییل در منطقه جلوگیری شود.

رییس شورای سیاسی حزب الله خطاب به اسلام گرایان جهان گفت: شما چه بر سر قدرت باشید و چه نباشید، در برابر فرصت تقویت و ایجاد قطب اسلامی بر اساس قضیه فلسطین در مقابل قطب كفر و استكبار جهانی قرار گرفته اید.

وی تأكید كرد: هر چقدر بر دامنه چالش ها و مشكلات كشورتان افزود شود، شما باید برنامه های خود را بر اساس سرلوحه قرار دادن قضیه فلسطین سازماندهی كنید و مسئله فلسطین هیچگاه در درجه دوم مسایل منطقه و جهان قرار نمی گیرد.

امین السید گفت: حزب الله و همه گروههای مقاومت به اسلام گرایان در منطقه و به قدرت رسیدن آنها چشم دوخته و آینده ای درخشان برای فلسطین در منطقه پیش بینی می كنند.

وی با اشاره به قیام های مردم منطقه افزود: این نوع جنگ اراده ها و جنگ میان انقلاب های عربی و غرب، سرانجام با كوتاه كردن دست طمع امریكا و اسراییل از فلسطین پایان می پذیرد.

در عین حال 'فیصل داود' دبیركل جنبش مبارزه عربی لبنان طی سخنانی در بیروت، توطئه آمریكایی - صهیونیستی علیه سوریه را محكوم كرده و اظهار داشت: حكام برخی كشورهای عربی در این خصوص بدتر از صهیونیست ها عمل كرده و به جای تقویت وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی، علیه كشوری كه چندین دهه در محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار داشته، صف آرایی كرده اند.

پایگاه خبری 'الانتقاد' وابسته به حزب الله هم اعلام كرد: مناطق مشترك مرزی لبنان و سوریه طی 48 ساعت اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی امنیتی گسترده ای از سوی ارتش سوریه بوده و با استقرار موشك های زمین به هوا و دیگر ترتیبات نظامی جدید، افراد مسلح دیگر نمی تواند آزادانه در این مناطق رفت و آمد داشته باشند.

ارتش سوریه، در روزهای اخیر تلاش برخی گروههای مسلح در نفوذ به خاك سوریه از چند محور در محیط اطراف روستای های 'النورا' و 'دبابیه' واقع در منطقه 'الدریب اوسط' سوریه را نافرجام گذاشت.

در همین حال روزنامه لبنانی 'الاخبار' پیرامون اتخاذ تدابیر نظامی جدید از سوی ارتش سوریه در نزدیكی مناطق مرزی لبنان نوشت: ارتش سوریه، موشك های زمین به هوا در نزدیكی مناطق مرزی لبنان در مناطق 'كفر بابوس' سوریه نصب كرده است.

ارتش سوریه همچنین در عمق دو و پنج كیلومتری خاك لبنان اقدام به تقویت حضور نظامی و استقرار عناصر تا دندان مسلح در مناطق مرزی لبنان كرده است؛ این اقدامات با اطلاع قبلی ارتش لبنان صورت گرفته است.

خاورم*2023**1030





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: