هند به سیاست با ثبات خود درقبال ایران ادامه می دهد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا این روزنامه پرمخاطب هندی وابسته به گروه رسانه ای 'ساهارا' كه مجموعه ای بزرگ از رسانه های دیداری ،شنیداری و نوشتاری درهند محسوب می شود ،درگزارش خود ادامه داد: بر این اساس، 'مانموهان سینگ' نخست وزیر برای شركت در اجلاس سران غیر متعهد ها راهی ایران می شود و این سفر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این روزنامه هندی نوشت:اجلاس غیر متعهدها در 9 و 10 شهریور در تهران برگزار خواهد شد و سران بیش از یكصد كشور جهان در آن شركت خواهند كرد.

اس.ام.كریشنا، وزیر امور خارجه هند، در 7 و 8 شهریور برای نهایی كردن دستوركار اجلاس سران عدم تعهد به تهران سفر می كند.

این روزنامه نوشت : هند از بنیانگذاران غیر متعهد ها است و كشورهای جهان سوم را در پنج دهه گذشته هدایت و راهنمایی كرده است. دلیل دیگر اهمیت سفر نخست وزیر هند به ایران آن است كه در حالیكه برخی كشورها در كنار كشورهای غربی قرار گرفته اند، هند سیاست خارجی ثابت و همیشگی خود را در پیش گرفته است.

این روزنامه می افزاید:هند سیاست توازن در روابط با آمریكا و ایران را دنبال می كند و هند دارای مشاركت راهبردی با آمریكا است و ایران نیز نقش مهمی در تأمین نیازهای انرژی هند ایفا می كند.

این روزنامه اضافه كرد، هند به رغم فشارهای آمریكا، واردات نفت از ایران را قطع نكرده و رهبران ایران نیز رابطه با هند را صادقانه حفظ كرده اند.

به نوشته 'ساهارا 'از سوی دیگر، با توجه به شرایط جدید در آسیا، روابط هند و آمریكا در یك دهه گذشته سرعت جدیدی به خود گرفته است. در این منطقه نفوذ چین رو به افزایش است و پاكستان پناهگاه تروریست ها شده است.

این روزنامه می نویسد: آمریكا در چنین شرایطی به متحد قابل اعتمادی چون هند نیاز دارد و این نیاز، نقش مهمی در تحكیم روابط دو كشور ایفا كرده است.

به گفته منابع وزارت امور خارجه هند، رابطه با هر دو كشور آمریكا و ایران برای هند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در چنین شرایطی، حضور نخست وزیر هند در اجلاس عدم تعهد و دیدار با رییس جمهوری ایران بسیار مهم خواهد بود.

آساق **589**5981





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: