آمریكا چالش اساسی برای چین
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه 'مردم ' می نویسد كه دیپلماسی ، اینترنت ، امور اجتماعی و مالی در كنار سیاست های نظامی آمریكا در منطقه و رقابت این كشور با چین ازچالش های بزرگ در 10 سال آینده محسوب می شود.

ارگان حزب حاكم چین پیش بینی كرده كه اختلاف و تضادها بین چین و آمریكا در آینده بیشتر شده و رقابت راهبردی آنان شدت فزاینده داشته باشد.

این روزنامه خاطر نشان كرد كه در سه سال آینده نیز مسایل آسیای غربی ، حضور آمریكا در آسیا و اقیانوس آرام ، بحران در اروپا ، تحولات در آفریقای شمالی و تلاش روسیه برای جوان گرایی اقتصادی از مهمترین چالش هایی خواهد بود كه چین با آن روبرو خواهد شد.

این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره گزارش آزادی های مذهبی آمریكا علیه كشورهای دیگر از جمله چین خاطر نشان كرد كه در سال های اخیر آمریكا با شعار مبارزه با تروریسم بیشترین فشارها را به مذهبی ها اعمال و بشدت دینداران را سركوب كرده است.

به نوشته نشریه چینی ، آمریكا همواره كوشیده است تا به بهانه های مختلف از جمله آزادی و عدالت و غیره ارزش های خود را به دیگر كشورها تحمیل كرده و دستاویزی برای فشار بر آنان داشته باشد.

این در حالیست كه ' هو جین تائو ' رییس جمهوری خلق چین نیز هفته گذشته اعلام كرد كه كشورش با چالش های گسترده ای روبرو است.

وی تاكید كرده است كه یكی از راه های اساسی برای فائق آمدن بر مشكلات ، پیشبرد اصلاحات و سیاست درهای باز است.

رییس جمهور چین در نشستی با حضور مقام های ارشد این كشور مرتبط با نشست هجدهم كنگره حزبی با اشاره به اینكه مخاطراتی در پیش است، گفت: راه توسعه كشور بی مانع نیست و باید بر پیشبرد اصلاحات تاكید كرد.

' هو ' افزود، باید ارزیابی های دقیقی از شرایط داخلی و خارجی صورت گیرد، زیرا چین هم با فرصت ها و هم با چالش ها روبروست.

وی تاكید كرد كه امروز مردم درخواست های بیشتر از دولتمردان دارند و خواستار زندگی مرفه تر هستند . استانداردهای زندگی ارتقا یافته و وضعیت مردم بهبود یافته است. اصلاحات باید ادامه یابد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود كه رشد اقتصادی چین به دلیل بحران مالی در غرب در نیمه اول سال جاری میلادی با یك كاهش چشمگیر در سه سال اخیر به هفت ممیز هشت دهم درصد رسیده است.

آساق ** 275 ** 2100

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / كد خبر :2746994

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: فوتبال , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: