نماینده كنگره آمریكا تحریم های جدید علیه ایران را به باد انتقاد گرفت
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، راشا تودی افزود: 'ران پل' نماینده جمهوریخواه در كنگره آمریكا كسی بود كه روز چهارشنبه طی سخنانی عاقلانه، نسبت به لایحه جدید كنگره كه وی آن را 'قانون 2012 وسواس فكری درباره ایران' نامید، اعتراض كرد.

وی لایحه تحریم های جدید علیه ایران را به عنوان اقدامی غیر ضروری در جهت جنگ افروزی علیه كشوری دانست كه هدفش تولید تسلیحات هسته ای نیست.

پل در سخنان خود گفت: 'رای به این لایحه گامی دیگر در جهت به راه انداختن جنگی غیر ضروری است. ایران تهدیدی برای امنیت ملی ما نیست. طی 10 تا 15 سال گذشته دغدغه ذهنی ما این بوده كه با جنگ با ایران همه مشكلات جهان را حل كنیم. در حالی كه همین طرز تفكر ما را به خاك سیاه نشانده است.'

وی گفت، در برهه ای كه آمریكا میلیاردها دلار صرف جنگ با عراق و افغانستان كرده، درگیر شدن در جنگ با ایران به جز ضرر به ویژه ضرر اقتصادی، چیز دیگری برای ما به همراه نخواهد داشت.

به گفته این قانونگذار آمریكایی، اعمال تحریم علیه كشورهای دیگر اقدام جنگی محسوب شده و آمریكا بیش از این توان جنگیدن ندارد.

پل همچنین به نبود هیچ گونه مدرك و سندی دال بر غنی سازی بیش از 20 درصد اورانیوم از سوی ایران و تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) مبنی بر این كه ایران در جهت ساخت تسلیحات هسته ای حركت نمی كند، اشاره كرد و افزود، اعمال فشار بر ایران به منظور تعطیل كردن نیروگاه های هسته ایش تا آنجا كه آمریكا به كرات تحریم های سخت علیه این كشور تصویب و اعمال كرده، صرفا درگیر كردن ذهن خود با كشوری است كه به هیچ وجه قصد جنگ افروزی ندارد.

نماینده كنگره آمریكا با استناد به تاریخ صلح آمیز ایران و عدم وجود هرگونه سابقه در حمله به كشورهای همسایه، رای مثبت به لایحه تحریم ها علیه ایران را مشاركت در اشتباه پر هزینه ای دیگر دانست و پیامدهای آن را به جنگ عراق تشبیه كرد كه براساس اطلاعات دروغین بنا نهاده شده بود.

وی در نطق خود در مخالفت با این تحریم ها ضمن ابراز نارضایتی از حمایت های آمریكا از مخالفان دولت سوریه گفت: باراك اوباما در سال جاری دستوری محرمانه را به منظور كمك مخفیانه به نیروهای شورشی در سوریه امضا كرد.

پل توصیه كرد اوباما به جای معطوف كردن ذهن خود به آزادی های مدنی در خارج از كشور، باید درباره اقدامات خود اندیشه كند.

وی با طرح این سوال كه 'آیا به نظر شما اعزام هواپیماهای بدون سرنشین یا تهدید به استفاده از آن ها در هر نقطه ای از جهان و كشتار مردم بی گناه حمایت از آزادی های مدنی است؟ ' گفت: اگر ما حقیقتا به فكر آزادی های مدنی در سوریه هستیم چرا به زندان های مخفی و سابقه طولانی خود در شكنجه نمی اندیشیم؟'

وی در ادامه از فهرست ترورهای آمریكا به عنوان نمونه ای از نقض آزادی های مدنی در خارج از این كشور و 'سرك كشیدن به مسائل دیگر ملت های جهان، صرفا برای یافتن فرصتی به منظور به راه انداختن جنگی دیگر' یاد كرد.

مترجمام**9156**1565





:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: