روایت یك خبرنگار آمریكایی: امیدی به آینده با ثبات در افغانستان نیست
نوشته شده توسط : ipxrxt

در گزارش این شبكه آمریكایی آمده است كه بیشتر مردم كابل پایتخت افغانستان و محله های مجاور این شهر نگرانند كه كشور بار دیگر در دست طالبان بیفتد و دچار جنگ داخلی شود.

بیشتر انتقادها متوجه حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان، ناتو و همچنین نیروهای آمریكایی است. مردم معتقدند كرزی و ناتو كنترل زیادی بر مناطق خارج از كابل ندارند.

آنها می گویند كه تقریبا تمام ولایتهای مجاور كابل از جمله ولایتهای 'لوگر ، وردك، پروان ، كاپیسا ، لغمان' و نیز حدود 70 درصد ولایت ننگرهار توسط طالبان اداره می شوند.

برخی از مردم معتقدند دست كرزی آن قدر از كنترل كشور كوتاه است كه حتی او را نمی توان 'شهردار كابل' نامید.

محمد یكی از ریش سفیدان روستای 'چهار راه قنبر' می گوید: كرزی برای روستا و كشورش هیچ كاری انجام نداده است بلكه در عوض كاری كرده كه عده ای از بستگانش در كابل پولدار شوند.

بابور نیز از بیكاری و نبود آب شرب و برق در روستا می گوید. او با نفرت از آمریكایی ها حرف می زند اما عاشق ایران و پاكستان است.

در كابل هم 'ودیر صافی' رییس دانشكده علوم سیاسی دانشگاه كابل می گوید كه احساس مبهمی نسبت به برنامه ناتو برای كاهش نیروهایش در سال 2014 دارد.

او در باره نیروهای ارتش و پلیس افغانستان معتقد است كه آنها همیشه خود را به طالبان می فروشند و به آنها ملحق می شوند.

صافی در باره كرزی هم معتقد است كه او در حد و اندازه یك شهردار برای كابل هم نیست چرا كه یك شهردار می تواند شهر را ترك كند. اما به گفته او كرزی 'زندانی قصر خود' است.

با این وجود وی معتقد است كه ناتو قدرتش را در افغانستان از دست نخواهد داد و كشور هم در دام جنگ داخلی یا كودتا نخواهد افتاد ، برعكس او اطمینان دارد كه ناتو حضور خود و امنیت را در كشور حفظ خواهد كرد و با طالبان خواهد جنگید.

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/08/01/13071156-karzai-a-prisoner-in-his-palace?lite

مترجمام ** 2044**1663**1577





:: برچسب‌ها: آسیا , حیوانات , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: