هرشب 300 نفر در طرح پیوند اعضاء ثبت نام می كنند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش كمیته امداد امام خمینی (ره)، خانم مهماندوست افزود: در هر ماه به طور متوسط 500 تا 800 نفر در طرح پیوند اعضاء ثبت نام می كنند و این در حالی است كه در ماه مبارك رمضان هرشب 300 نفر در واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی جشن رمضان به صورت آنلاین ثبت نام می شوند.

وی با بیان اینكه این طرح از سال 79 در كل كشور به اجرا درآمده است،افزود:بیمارستان مسیح دانشوری نیز از سال 82 وارد عمل شده و به ثبت نام افرادی كه تمایل دارند پس از مرگ، اعضایشان اهداء شود، می پردازد.

سفیر اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینكه پس از ثبت نام افراد، كارت اهدای عضو برای آنان صادر می شود؛ یادآورشد: ملاك اهدای عضو در ایران تمایل كتبی اولیای دم بیمار مرگ مغزی است و چه فرد كارت اهداء داشته باشد و چه نداشته باشد،مراحل اهدای عضو تنها در صورت رضایت خانواده وی قابل انجام است.

مهماندوست اضافه كرد: داشتن كارت اهدای عضو یك فعالیت فرهنگی است كه به واسطه آن فرد اعلام می دارد مایل به اهدای اعضای خود در صورت بروز مرگ مغزی است.

وی ادامه داد: در این صورت تصمیم گیری برای خانواده راحت تر بوده و تجربه نشان داده است كه حتی در صورت عدم تمایل قلبی خانواده به اهدای عضو، در صورتیكه آن فرد از قبل تمایل خود را به اهداء عضو اعلام كرده باشد،خانواده به خواسته عزیز خود احترام گذاشته و آرزوی او را برآورده می كنند.

مهماندوست تصریح كرد: تاكنون 800 هزار كارت اهدای عضو برای افراد متقاضی صادر شده و افرادی كه نتوانند به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی جشن رمضان مراجعه كنند،می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانیwww.ehda.ir در این طر ح ثبت نام كنند.

براساس این گزارش، هر ماه در كشور 15 مرگ مغزی به وقوع می پیوندد و چیزی حدود 50 تا 60 پیوند نیز در ماه صورت می گیرد كه در صورت اطلاع افراد از شرایط بیمار مرگ مغزی واهداء اعضای آن می توان سبب نجات یا ارتقای سلامتی بیش از 50 نفر نیازمند پیوند اعضاء شد.

اجتمام**9134 ** 1568





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: