وزیر كشور عربستان از شیخ النمر انتقاد كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض،'احمد بن عبدالعزیز' امروز سخنانی تندی علیه یكی از رهبران شیعه این كشور كه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، ایراد كرد.

وی افزود: شیخ النمر كه به خاطر انتقادهای تندش از رژیم برای همگان شناخته شده ، فردی است كه عامل و تحریك كننده تمام شورش ها و بلواهای اخیر بوده و به همین دلیل است كه معتقدم به دانش ها و آموخته های دینی او باید با دیده تردید نگریست.

وزیر كشور عربستان كه تلاش می كرد اتهام تبعیض علیه شیعیان را رد كند، ادعا كرد: همسر النمر كه برای یك شركت خدمات مهاجرتی فعالیت می كرد، توسط دولت برای مداوا به آمریكا اعزام شده بود و این در حالیست كه تمام فرزندان وی از بورس تحصیلی در خارج از كشور بهره می برند.

وزیر كشور عربستان تاكید كرد كه النمر و خانواده اش همانند سایر خانواده های این كشور از تمام مزایا و حقوق شهروندی برخوردار هستند.

وزیر كشور عربستان ادامه داد: تظاهرات و اعتراض های اخیر كه مناطق شرقی كشور را ناآرام كرده است، نمی توانند به هیچ عنوان به امنیت ملی این كشور ضربه ای وارد كنند.

نیروهای امنیتی عربستان هشتم ماه ژوئیه شیخ النمر روحانی برجسته شیعه را بازداشت كردند كه این موضوع با تظاهرات و اعتراض های گسترده شیعیان این كشور مواجه شد.

گفتنی است همزمان با بیداری اسلامی در برخی كشورهای عربی و آفریقایی، عربستان سعودی نیز از این قاعده مستثنی نبود و شیعیان این كشور بارها با برگزاری تظاهرات و اعتراض های گسترده ،اصلاحات در كشورشان را خواستار شده اند.

كشور عربستان از یكسال پیش تاكنون شاهد تظاهرات مردم بویژه در شرق این كشور برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و اصلاحات سیاسی است.

نیروهای سعودی در این مدت با سركوب تظاهرات مردم تعدادی از آنها بویژه جوانان را به شهادت رسانده و شمار دیگری را زخمی كرده اند.

مترجمام**9041**2047**





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: