ویژه برنامه های 'بر آستان جانان' در بوستان فدك
نوشته شده توسط : ipxrxt

بوستان فدك در منطقه هشت و در محله قدیمی نظام آباد همچون 22 بوستان و فرهنگسراهای تهران با برنامه های فرهنگی و هنری متنوع میزبان مردم روزه دار است.

از ابتدای ماه رمضان و اعلام برپایی ویژه برنامه های رمضان، مردم روزه دار منطقه در ساعاتی پیش از افطار در فضای سرسبز پارك مستقر می شوند تا ضمن صرف افطار در كنار اعضای خانواده خود از برنامه های متنوع 'بر آستان جانان' بهره مند شوند.

مراسم روز گذشته(جمعه) مطابق هر روز ساعت 18 با تلاوت آیاتی چند از قران مجید و پخش سرود ملی آغاز شد و سپس گروه تواشیح 'الزهرا' با اجرای چند همسرایی مذهبی، فضای بوستان را برای حضور سخنران مذهبی مراسم آماده كردند.

حجت الاسلام طباطبایی كارشناس مذهبی، موضوع 'ارتباط میان انسان و خداوند' را محور سخنرانی خود قرار داد و گفت: ماه مبارك رمضان فرصت خوبی برای هر چه بهتر كردن این ارتباط است، زیرا هویت انسان به چگونگی ارتباط او با خداوند وابسته است.

وی به پیام امسال ویژه برنامه 'بر آستان جانان' یعنی 'شهر خدا، شهر شكیبایی' اشاره كرد و ادامه داد: خداوند توسل به نماز و صبر را به مردم توصیه كرده است.

** اجرای ترانه به چندین زبان و گویش توسط یك كودك خردسال

در ادامه برنامه، كودك خردسالی به صحنه آمد و چندین ترانه را به زبان ها و گویش های كردی، لری، بلوچی، گیلكی، مازنی، تركی، عربی، فارسی و انگلیسی برای حاضران اجرا كرد.

** 'آقاجون سلیمون' مهمان ویژه كودكان در بوستان فدك

'مهرداد نظام آبادی' معروف به 'آقاجون سلیمون' نیز برنامه ای را ویژه كودكان اجرا كرد.

وی نكات كلیدی را در قالب بازی و سرگرمی به كودكان آموزش داد.

در ادامه برنامه، 'حمید فولادوند' از خوانندگان جوان كشور به اجرای دو قطعه موسیقی پرداخت.

** حضور یك مسلمان كلمبیایی در برنامه بر آستان جانان

'ماریا ویكتوریا دوكی' مسلمان اهل كلمبیا میهمان دیگر برنامه 'بر آستان جانان' در بوستان فدك بود كه از گرویدن او به دین اسلام 35 سال می گذرد.

وی در مورد نحوه گرایش خود به دین آسمانی اسلام گفت: طی تحقیقاتی متوجه شدم كه اسلام كامل ترین دین جهان و پاسخگوی تمام نیازهای بشر در دوره های مختلف است. سپس با یك جوان مسلمان ازدواج كرده و به ایران آمدم.

** غرفه های فرهنگی هنری در بوستان فدك

غرفه های متعددی نیز با موضوعات فرهنگی، هنری و مذهبی میزبان تمامی اعضای خانواده در این بوستان است.

در بخش هنری، غرفه ای برای نمایش آثار مشبك 'سینا صادقی' برپا شده و این هنرمند 25 ساله، هنر دستان خود را به صورت زنده و كارگاهی در معرض دید عموم قرار داده است.

در كنار این بخش هنری، غرفه های همچون آموزش نجوم آماتوری، مشاوره مذهبی، هنرهای دستی، مسابقات و سرگرمی های قرآنی برای كودكان، مسابقات مكتوب، عكاسی و نمایشگاه كتاب نیز تعبیه شده است.

بوستان فدك تا هفدهم ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت 18 تا 20:30 با اجرای ویژه برنامه 'بر آستان جانان' میزبان شهروندان پایتخت نشین است.

فراهنگ ** 1630 ** 1071





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: