اجباری برای شركت استادان در طرح ضیافت اندیشه وجود ندارد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا و براساس اعلام روز شنبه مركز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین 'محمد محمدیان' در جمع اعضای هیات علمی شركت كننده در طرح ضیافت اندیشه افزود: سال گذشته بیش از یكصد استاد تمام كه هیچ نیازی به ارتقا ندارند و مراحل جذبشان نیز سالهاست كه سپری شده در دوره‌های ضیافت اندیشه شركت كردند كه این امر مایه دلگرمی برای برگزار كنندگان طرح بود.

وی یادآور شد: مباحثی كه در دوره‌های دانش‌افزایی ارائه می‌شود، مباحث به روز و مورد نیاز بوده و اعضای هیات علمی از آن استقبال می‌كنند.

محمدیان افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال گذشته تصمیم گرفت كه در ماه مبارك رمضان و تحت عنوان ضیافت اندیشه، اساتید گام اول را برای برگزاری دوره‌های دانش افزایی آنها بردارد و از فرصت تعطیلات تابستان و فضای معنوی ماه رمضان استفاده كند.

وی خاطرنشان كرد: با اینكه پیش بینی ما حضور دو هزار نفر از اعضای هیات علمی در طرح ضیافت اندیشه بود اما با ثبت نام بیش از شش هزار نفر در مرحله اول روبه رو شدیم و پس از ماه مبارك رمضان تا پایان سال 90 نیز بیش از چهار هزار استاد دیگر نیز در دوره های دانش افزایی شركت كردند.

به گفته محمدیان، از مجموع اعضای هیات علمی شركت كننده در دوره های دانش افزایی سال گذشته، 35 درصد مربی، 42 درصد استادیار، هفت درصد دانشیار و یك درصد استاد تمام بودند كه 79 درصد از شركت كنندگان را مردان و 21 درصد را زنان تشكیل می دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: با تجربه‌ای كه در سال 90 به دست آمد در

آیین نامه اجرایی طرح ضیافت اندیشه، بازنگری و اصلاحاتی به عمل آمد و مسوولیت برگزاری دوره‌ها بر عهده معاون آموزشی دانشگاه گذاشته شد كه با همكاری دفتر هم اندیشی، استادان دانشگاه دوره‌ها را برگزار كنند و نهاد نمایندگی نیز نیز عهده دار تامین محتوا و مدرسان این دوره ها شد.

محمدیان، از ثبت نام بیش از 10 هزار نفر در طرح دانش افزایی استادان دانشگاه در ماه مبارك رمضان خبر داد و پیش بینی كرد با توجه به ادامه این طرح طی سال، تعداد شركت كنندگان این طرح در سال 1391 به 20 هزار نفر برسد.

وی افزود: معتقد هستیم كه استادان دانشگاه‌ها علاوه بر رسالت آموزشی كه بر دوش دارند دارای مسوولیت های تربیتی و فرهنگی نیز هستند و همانگونه كه برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دوره‌هایی را می گذرانند و آمادگی‌هایی را كسب می‌كنند برای تاثیر گذاری تربیتی و فعالیت فرهنگی نیز نیازمند گذراندن دوره های آموزشی هستند.

فراهنگ ** 1055 ** 1071





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: