780 مركز مشاوره با اخذ مجوز از بهزیستی در كشور فعال است
نوشته شده توسط : ipxrxt

'كاظم نظم ده' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مردم باید بدانند كه نحوه فعالیت این مراكز مشاوره با كلینیك و دفاتر مشاوره بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینكه مجوز دفاتر مشاوره و كلینیك ها از سوی سازمان نظام روانشناسی در كشور صادر می شود، گفت: عملكرد این مراكز همانند مطب پزشكان صورت می گیرد اما در مراكز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی، یك گروه كامل شامل مددكار و روانشناس در خدمت مراجعه كنندگان هستند.

به گفته نظم ده، این مراكز همچنین خدمات مشاوره در بخش های مختلف و مباحث روانشناختی را نیز به مردم ارایه می كند.

وی با بیان اینكه 26 مركز مشاوره سازمان بهزیستی دولتی هستند، گفت: همچنین 177 مركز در كل استان ها نیز به مشاوره ژنتیك اختصاص دارد.

این مسوول در سازمان بهزیستی كشور تاكید كرد: صاحبان مركز مشاوره ژنتیك، پزشكان عمومی هستند كه با گذارندن دوره 126 ساعته، مشاوره های لازم را به خانواده ها یا زوج های قبل از ازدواج ارایه می دهند.

وی گفت: متاسفانه بیشتر زوج های جوان به دلیل هزینه های بالا و معاینات تخصصی از مراجعه به مراكز مشاوره ژنتیك در كشور خودداری می كنند.

نظم ده با بیان اینكه البته سازمان بهزیستی خدمات مشاوره خود را با قیمت های مناسب و در برخی موارد رایگان ارایه می كند، گفت:سال گذشته، 140 هزار نفر از آموزش های پیش از ازدواج در این مراكز بهره مند شدند.

اجتمام**9134 **1569*





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: