شركت های ایرانی سرمایه گذار در سوریه مورد حمایت قرار می گیرند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'بسام حنا ' وزیر منابع آب سوریه عصر چهارشنبه در دیدار با 'مجید نامجو ' وزیر نیروی كشورمان افزود: دیدار ما از ایران در شرایط خاصی صورت می گیرد و در این دیدار ما خواهان گسترش روابط دو كشور در زمینه منابع آبی هستیم.

وی با تاكید برتوسعه روابط دو كشور گفت: زمانی كه ما در ایران هستیم، در واقع در خانه خود می باشیم.

حنا اظهار داشت: از مهمترین اهداف سفر ما به ایران وجود مواضع مشترك در ایجاد شبكه های آبرسانی و فاضلاب است.

وی با اشاره به مذاكرات مثبت دو كشور تاكید كرد: برای ساخت كارخانه های مشترك در سوریه گام های بسیار موثری برداشته شده و در آینده نزدیك كار ساخت آنها شروع خواهد شد.

وزیر منابع آب سوریه با اشاره به مذاكرات و توافقات انجام گرفته با وزیر نیروی ایران، گفت: قرار است با توجه به توانمندی كارشناسان كشورمان، تكنیسین های سوریه در ایران آموزش های لازم را فرا گیرند.

نامجو در ادامه این دیدار نیز گفت: در طول 34 سال گذشته سوریه ثابت كرده كه دوستی بسیار خوب بوده و همیشه در كنار هم هستیم .

وزیر نیرو با اشاره به توافقات انجام گرفته بین دو كشور و امضاء تفاهم نامه درروزپنجشنبه گفت: در ساخت سد های آبی و كارخانجاتی كه می توانند نیازمندیهای آب و فاضلاب سوریه را بر طرف كنند، مشاركت می كنیم.

وی بایادآوری فعالیت تعدادی از شركت های ایرانی درسوریه گفـت: به منظور گسترش حضور كارشناسان ایرانی در سوریه از طرف مقابل خواسته ایم كه برخی مشكلات را مرتفع كنند.

وی تاكید كرد: ایران از جهت طراحی و ساخت سد در دنیا جایگاه چهارم را دارد و قطعا می تواند مشكلات سوریه را در این زمینه به سامان برساند.

وزیر نیرو افزود: ما از نظر دانش ساخت و تامین نیاز برقی در جهت تولید و توزیع هیچ مشكلی نداشته و نیازی به كشورهای خارجی نداریم.

اقتصام **1933**1590





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: