وزیر برق سوریه :صنعت برق ایران در دنیا بی نظیر است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، 'ایماد خمیس' وزیربرق سوریه عصر چهارشنبه در دیدار با 'مجید نامجو' وزیر نیرو كشورمان ضمن ابراز خرسندی ازحضور خود و همكارانش درایران، افزود: در این سفر تعدادی از همراهان ما از برخی وزارتخانه های دیگر سوریه نیز برای گسترش همكاری در زمینه های مختلف حضور دارند.

وی اظهار داشت: در زمینه ساخت و اجرای طر ح های برق از جمله تولید ، توزیع و انتقال برق تفاهم نامه ای میان ما با ایران مبادله شده و مكانیزم این همكاری ها به امضاء رسیده است.

خمیس در خصوص حضور شركت های ایرانی در سوریه تاكید كرد: مذاكرات ما با شركت های ایرانی در زمینه بهره مندی از انرژی های نو انجام شده و در زمینه مكانیزم اجرایی كردن آنها از این شركت ها دعوت كرده ایم.

وزیرنیرو كشورمان نیز در ادامه این دیدارگفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به زودی برق ایران از طریق سوریه به لبنان صادر می شود.

نامجو با اشاره به همكاری صمیمانه دو كشور در جهت ارسال برق ایران از طریق عراق به لنبان نیز گفت: در این خصوص عراق باید زیر ساخت ها لازم را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: از طریق شركت های ایرانی می توانیم تمام نیازهای نیروگاههای سوریه را پاسخ داده و مشكلات آنان را اصلاح كنیم.

وی با اشاره به منابع مالی و تامین اعتبار لازم در زمینه طراحی و ساخت نیروگاههای برق گفت: طبق برنامه و قرارداد با عراق ، قرار بود به این كشور یك هزار مگاوات برق صادر كنیم در حالی كه امسال یك هزار 300 مگاوات برق به این كشور صادر كرده ایم.

وی افزود: با توجه به مازاد برق صادر شده طرف عراقی نیز قرار است 200 مگاوات برق دریافتی را به سوریه صادر كند.

اقتصام **1933**1590





:: برچسب‌ها: ساحل , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: