فهرست جنایت
نوشته شده توسط : ipxrxt

چند روز قبل سالگرد ترور دانشمند هسته ای ایرانی شهید داریوش رضایی نژاد بود كه در مقابل چشمان همسر و كودك خردسالش به شهادت رسید. همزمان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد كه عوامل ترور این دانشمند هسته ای دستگیر شده اند و همچون ترورهای پیشین ارتباط این تروریست ها با اسرائیل و كشورهای غربی ثابت شده است.

با یادآوری چگونگی ترور شهید رضایی نژاد، اذهان به این سو تغییر جهت داد كه عوامل تروریستی و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تنها از روش بمب‌های مغناطیسی برای حذف مخالفان استفاده نمی كنند بلكه از اسلحله های جنگی و حتی شلیك گلوله در انظار عموم نیز برای انجام ترورهای خود بهره می برند و ممكن است در هر جای دیگر دنیا نیز دست به چنین اقدامات ددمنشانه های بزنند. آخرین نمونه از این دست اقدامات تروریستی كه به اعتقاد بسیاری از كارشناسان تنها می تواند كار موساد باشد، ترور دانشمند و مغز متفكر موشكی سوریه با نام 'نبیل زغیب' بود كه مانند شهید رضایی نژاد به همراه خانواده اش مورد حمله گروه های تروریستی قرار گرفت كه وی به همراه همسر و یكی از فرزندانش كشته شدند و حال فرزند دیگر وی وخیم عنوان شده است.

**اعتراف صریح به آمادگی برای دخالت در امور سوریه

----------------------------------------------------------

حادثه تروریستی فوق در شرایطی رخ داد كه همه در شوك انفجار دفتر شورای امنیت ملی سوریه و كشته شدن چند تن از سران امنیتی سوریه قرار داشت. در همین حال مقامات رژیم صهیونیستی اعلام كردند كه استفاده از نیروی نظامی را در دستور كار خود دارند.

ایهود باراك، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاكید كرد كه این رژیم اوضاع سوریه را با دقت بیشتری تحت نظر دارند و ارتش این رژیم باید خود را برای هر اقدامی آماده نگاه دارد.

وی همچنین تصریح كرد كه ممكن است این رژیم برای جلوگیری از انتقال سلاح‌های سوریه به حزب‌الله اقداماتی را در داخل خاك سوریه انجام دهد.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام كرد كه ایهود باراك در مصاحبه ای اعلام كرد كه به ارتش دستور داده شده تا فعالیت های اطلاعاتی خود را افزایش دهند و هرآنچه كه برای یك حمله لازم است فراهم كند تا در صورت لزوم برای انجام عملیات احتمالی آماده باشند.

**سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در حذف مخالفان

----------------------------------------------------------

ترور نخبگان علمی یكی از زشت ترین اقدامات ضدبشری دولت‌هاست كه برای توقف حركت رقبا انجام می شود، اما شواهد تاریخی نشاندهنده آن است كه رژیم صهیونیستی از دهه‌ها قبل به آن مبادرت ورزیده و اكنون نیز برای ایجاد اخلال در برنامه های هسته ای ایران و حتی مغشوش تر كردن اوضاع سوریه به آن متوسل شده است.

به نظر بسیاری از تحلیلگران مستقل، از جمله وبسایت fourwinds این اقدامات در راستای تلاش های گذشته اسراییل در نابودی نخبگان علمی كشورهای عربی برای درهم شكسستن روحیه و توان علمی آنها بوده است.

این سایت به ذكر نام برخی از دانشمندان عربی می پردازد كه در گذشته های نه چندان دور مورد كینه رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، منتشر كرده است.

استاد مصری 'یحیی المشد' كه یكی از مهمترین دانشمندان هسته ای در عراق بود كه بوسیله رژیم اسراییل به قتل رسید.

وی در حال كار بر روی برنامه هسته ای عراق بود و در دانشگاه بغداد تدریس می كرد. او مسئول نظارت بر احداث نیروگاه اتمی عراق و انتقال تجهیزات از فرانسه به این كشور بود كه در سال 1980 در هتلی در پاریس به دست موساد كشه شد.

'سمیرا موسی' نیز دیگر دانشمند هسته ای مصری است كه در سال 1917 متولد شد و در زمینه آموزشی بسیاری از جوایز بین المللی را كسب كرد. او استاد ارتباطات گرمایی در گازها بود. نبوغ او به حدی بود كه توانست درجه دكترا در این رشته را در دو سال در انگلیس كسب كند. وی در یك تصادف به وسیله كامیون كشته شد. این اتفاق مدتی پس از آن رخ داد كه دانشگاه سنت لوییس آمریكا از وی خواست كه در آمریكا بماند، اما وی پاسخ داد 'وطنم، مصر، منتظر من است.'

پروفسور 'مصطفی مشربه' كه اولین دانشمند عرب فعال در حوزه فضایی بود كه به عنوان 'اینشتین اعراب' مشهور است. وی كه یكی از مهمترین دستیاران آلبرت اینشتین نیز بود نیز به دست سازمان اطلاعاتی تروریستی موساد كشته شد.

'نبیل اللاقینی' دیگر استاد مطرح مصری است كه در چك و اسلواكی ناپدید شد.

دیگر دانشمند مصری با نام 'جمال حمدان' نیز به گونه ای مرموز به وسیله موساد كشته شد و همه دست نوشته ها و تحقیقاتش نابود گشت.

دكتر 'سلوا حبیب' بعد از اینكه كتابش را در مورد 'نفوذ اسرائیل در آفریقا' منتشر كرد كشته شد. وی در آپارتمانش در مصر به وضع فجیعی سلاخی شد و پلیس نتوانست هیچ ردی از قاتل پیدا كند.

'نبیل احمد فلیفل' دانشمند هسته ای فلسطینی بود كه در یكی از كمپ‌های مهاجران به دنیا آمده بود و به دست موساد كشته شد.

'رمل حسن رمل' فیزیكدان مطرح لبنانی نیز كه یكی از 100 دانشمند برجسته فیزیك جهان بود نیز به دست اسراییل كشته شد. رمل به 'ادیسون اعراب' شهرت یافته بود.

علاوه بر اسامی كه در بالا ذكر شد، پای رژیم صهیونیستی در برخی از ترورها حتی علیه اتباع اروپایی نیز كشیده می شود. به عنوان نمونه موساد متهم اصلی ترور 'هینز كروگ' دانشمند آلمان غربی فعال در صنایع موشكی مصر در مونیخ در سال 1962 بوده است. در همان سال اسراییل تعدادی از كاركنان صنایع نظامی مصر را نیز ترور كرد.

در سال 1973 نیز موساد 'بسیل كوباسی' استاد حقوق را در پاریس ترور كرد و در سال 1990 نیز یك دانشمند كانادایی كه برای عراق فعالیت می كرد را در بروكسل به قتل رساند.

یكی دیگر از نمونه های این تحركات ناجوانمردانه كه رژیم صهیونیستی تنها متهم موجود برای این اقدامات است پس از اشغال عراق رخ داده و طی آن ناپدید شدن و ترور و كشتن استادان دانشگاه ها و دانشمندان علوم مختلف این كشور در دستور كار قرار گرفت.

بنا به اخبار منتشره، در عراق،‌ علاوه بر اینكه چند هزار تن از اساتید و پزشكان برجسته عراقی به علت نبود امنیت مجبور به مهاجرت و ترك عراق شدند، تعداد زیادی از اندیشمندان و اساتید بنام دانشگاه های این كشور به وسیله گروه‌های تروریستی كشته شدند.

انجمن های علمی دانشگاهی تایید كردند كه در عراق تا سال 2005 بیش از 140 استاد دانشگاه ترور شدند، گرچه به نظر آنها در همان زمان هم این تعداد بیش از 200 بود، اما این آمار تا سال 2008 حدود 1500 نفر برآورد شد.

براساس آمار، سازمان تروریستی موساد با همراهی آمریكا بیش از 350 دانشمند هسته ای عراق و 200 استاد دانشگاه را به قتل رسانده است. در سال 2005 وزیر آموزش عالی عراق نیز اعلام كرد كه 146 استاد دانشگاه این كشور تا آن زمان كشته شدند، اما همان موقع این تعداد بیش از 210 نفر بوده است. دبیركل یونسكو در سال 2005 كشتار اساتید عراقی از ابتدای اشغال این كشور را محكوم كرد.

جالب اینجاست كه طبق اعلام انجمن دانشگاه های اسپانیا، ترور اساتید منحصر به رشته و یا شهر و استان خاص نبوده و در واقع اساتید برجسته ای از همه رشته ها كشته شدند كه بسیاری از آنها سرآمد رشته خود بوده اند.

اینها تنها تعدادی از اقدامات تروریستی موساد هستند كه نخبگان علمی كشورهای مخالف رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده. در جدیدترین اسامی این فهرست نیز می توان نام دانشمندان هسته ای ایران 'مسعودعلی محمدی'، 'مجید شهریاری'، 'داریوش رضایی نژاد' و 'مصطفی احمدی روشن' را دید.

**ترور دانشمندان ایرانی

---------------------------

بعد از آنكه قدرت های غربی با توسل به انواع حیله ها نتوانستند مانع حركت هسته ای جمهوری اسلامی ایران شوند، سعی كردند با خرابكاری و ترور دانشمندان تاثیرگذار ایران در این حوزه، به اصطلاح خود، حركت شتابان هسته ای ایران را متوقف كنند و یا حداقل برای آن موانعی ایجاد كرده و روند آن را كند نمایند. به همین علت بود كه به ترور دانشمندان و اشخاص تاثیرگذار در این حوزه پرداختند كه در چهار عملیات تروریستی كه انگشت اتهام در تمامی آنها به سوی موساد و عناصر صهیونیستی نشانه می رود توانستند دانشمندانی همچون مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد را به شهادت برسانند. ضمن اینكه در ترور دكتر فریدون عباسی كه اكنون رییس سازمان انرژی اتمی ایران است ناكام ماندند.

**اعتراف رسانه های جهان به تروریست بودن رژیم اسرائیل

------------------------------------------------------------------

گرچه شكی نیست كه انجام این اقداملات ضد بشری تنها از عهده رژیمی برمی آید كه هیچ نكته روشن و مثبتی را در تاریخ حداقل 60 ساله خود ندارد بر می آید، اما رسانه های معتبر جهان نیز نتوانستند نقش این رژیم را پنهان كنند.

روزنامه اكونومیست و بسیاری از رسانه های غربی بعد از ترور شهید مسعود علیمحمدی در مطلبی نوشت كه اسراییل، آمریكا و اتحادیه اروپا صراحتا اعلام كرده اند كه هر اقدام آشكار و یا پنهانی را برای توقف برنامه هسته ای ایران انجام می دهند.

ایران نیز اعتراض شدید خود را معطوف به سازمان ملل كرد، زیرا انتشار اسامی دانشمندان ایرانی مرتبط با فعالیت های صلح آمیز هسته ای اهدافی را برای توقف برنامه هسته ای ایران به تروریست ها معرفی می كند.

پاتریك كلاوسون كارشناس امور سیاسی و متخصص امور ایران نیز چندی قبل در نشریه نیویورك تایمز در مورد اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی تاكید كرد: اطمینان دارد كه اسراییل احتمالا با كمك آمریكا، مدتهاست با قتل متخصصین اتمی و ایجاد اخلال در برنامه هسته ای كار می كند.

'ویلیام تابی' از كارشناسان موسسه بلفر در دانشگاه هاروارد در مورد ترور دانشمندان هسته ای ایران اعتقاد دارد، باید دید كه پشت این كشتار قتل و آدم ربایی ها چه اهداف و نیاتی وجود دارد؟

به اعتقاد وی قتل و ترور دانشمندان هسته ای ایرانی یادآور خاطره عملیات آمریكا برای دزدیدن و كشتن دانشمند هسته ای آلمان در جنگ جهانی دوم است. یك تشابه میان آن عملیات و ترورهای اخیر وجود دارد كه در هر دو آنها دخالت ها و اقدامات یك كشور در برنامه های كشور دیگر بود، اما شاید این كارها برنامه ها را با كمی تاخیر روبرو كند، اما نمی تواند موجب توقف آن ها شود.

**همسویی آمریكا و اسرائیل با عناصر خود فروخته

--------------------------------------------------------

سایت ضد جنگ Antiwar فوریه امسال اعلام كرد كه آمریكا و رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان هسته ای ایران همكاری می كنند و از مجاهدین خلق برای پیشبرد اهدافشان استفاد می كنند.

یك مقام رسمی آمریكایی بدون فاش كردن نامش اذعان كرد كه اوباما تاكید دارد این اقدام به گونه ای انجام شود كه كمترین ردپایی از آمریكا برجای نگذارد.

این مقام اعتراف كرد كه آمریكا به صورت مستقیم در این مورد دخالت نمی كند، اما با ارائه كمك های مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیك این موضوع را تسهیل می كند.

وبسایت مركز پژوهشی گلوبال ریسرچ نیز به صورت تلویحی تایید كرد كه ترورها علیه دانشمندان هسته ای ایران به وسیله منافقین و با حمایت رژیم اسرائیل انجام گرفت و دولت اوباما نیز از این اقدامات اطلاع داشت.

شبكه تلویزیونی ان بی سی نیز با تایید موارد فوق اعلام كرد كه سه حمله تروریستی با بمب مغناطیسی علیه دانشمندان ایرانی انجام گردید.

به نقل از 'رونن برگمن' یك كارشناس اسرائیلی و نویسنده كتاب 'جنگ پنهان اسرائیل و ایران'، اسرائیل سابقه طولانی در حذف دشمنانش از طریق ترور دارد، زیرا امیدوار است با حذف افراد بتواند مسیر تاریخ را تغییر دهد.

جروزالیم پست، هاآرتض و دیگر روزنامه‌های صهیونیستی نیز با اشاره به مقالات فوق نوشتند كه دو تن از مقامات آمریكایی در شبكه تلویزیونی ان بی سی تایید كردند كه یك گروه معارض ایرانی با حمایت اسرائیل اقدام به انجام بمب گذاری علیه دانشمندان هسته ای ایران كردند.

روزنامه واشنگتن پست نیز تصدیق كرد كه اسرائیل با آموزش و حمایت مالی از تروریست ها، از آنها برای ترور دانشمندان ایران استفاده كرده است. ضمن اینكه مقامات ارشد اطلاعاتی در آمریكا و اسرائیل اعتراف كردند كه اقدامات تروریستی را علیه ایران برنامه ریزی كرده اند.

جالب اینجاست با اینكه همه مهمترین و اولین متهم این ترورها را رژیم صهیونیستی می دانند، اما حتی مقامات این رژیم به تكذیب و یا حتی محكوم كردن این عملیات های تروریستی نپرداختند. حتی پس از ترور مصطفی احمدی روشن مقامات ارتش اسراییل موضع دوگانه ای را اتخاذ و تاكید كردند كشته شدن فردی كه در زمینه ساخت سلاح اتمی برای حكومت ایران فعالیت می كرد، ارزش اشك ریختن ندارد!

**سوریه عرصه تاخت و تاز تروریست های صهیونیست

-----------------------------------------------------------

اكنون و رد شرایطی كه سوریه دوران ویژه ای را سپری می كند، غرب و رژیم اسرائیل به عنوان مهمترین دشمن مقاومت به بهانه های واهی همچون گسترش تروریسم و رخنه تسلیحات سوریه و حتی وجود تسلیحات سیمیایی سعی دارند در سوریه نقش آفرین بوده و از آن به بهترین نحو استفاده كنند. روزنامه صهیونیستی هاآرتض نوشت كه ارتش این رژیم خود را آماده كرده است و تحولات سوریه را از نزدیك رصد می كند.

این روزنامه با معكوس جلوه دادن شرایط می نویسد، درحالیكه ثبات در سوریه دچار خدشه شده ممكن است برخی گروه های تروریستی بخواهند به اسرائیل حملات تروریستی انجام دهند، اما ارتش آماده روبرو شدن با بدترین سناریو است.

چندی قبل مغز متفكر موشكی سوریه با خانواده اش هدف گلوله های تروریست ها قرار گرفت و كشته شد. پیش از آن نیز بمبی در ساختمان امنیت ملی سوریه منفجر و منجر به كشته شدن چند تن از مقامات ارشد امنیتی و نزدیكان بشار اسد شد. گرچه رسانه ها سعی می كنند كه این اقدامات تروریستی را به گروه‌های شورشی مرتبط كنند، اما به اعتقاد كارشناسان به حدی این ترورها دقیق و ظریف انجام شده است كه بعید به نظر می رسد ب�D9�سیله گروه های شبه نظامی و یا حتی سلفی های القاعده انجام شود، زیرا روش كار این گروه ها حداكثر انفجار انتحاری انجام می شود كه نیازمند كار دقیق و پیچیده اطلاعاتی نیست. روش این ترور بیشتر شبیه ترور دانشمند هسته ای ایران است و نشان از ردپای جوخه های ترور رژیم صهیونیستی دارد.

وبسایت infowars در تفسیر این ترورها می نویسد، آمریكا و اسرائیل در كنار گروه های تروریستی اسلامی تلاش خود را برای سرنگون كردند دولت بشار اسد در سوریه بیشتر كرده‌اند. این دو با حمایت از این گروه‌های تندروی اسلامی كه عنوان جهادی را نیز دارند می خواهند انسجام سوریه را از بین برده و نظام فعلی را ساقط كنند و در این راه از انجام ترور نیز ابایی ندارند.

این مقاله تاكید دارد كه آمریكا و به طور كلی غرب با استفاده ابزاری از عنوان مبارزه با تروریسم، خود به استفاده از این حربه برای خاموش كردن مخالفان می پردازد، زیرا اسناد غیرقابل انكار و بی پایانی وجود دارد كه نشان می دهد كه واشنگتن و تل آویو از تروریسم دولتی علیه شهروندان سوری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می كنند.

پژوهش**9130**9123





:: برچسب‌ها: کریسمس , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: