افزایش قدرت رقابت پذیری با كاهش قیمت تمام شده میسر می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا'عباس خالقی تبار'روز سه شنبه در 'نشست هم اندیشی كاهش قیمت تمام شده در تولید' تصریح كرد: نهضت ملی كاهش قیمت تمام شده یك جنبش فراگیر در راستای افق چشم انداز كشور است كه با پشتیبانی و مشاركت همه اركان كشور، زمینه بهبود بهره وری در فضای كسب و كار و ارتقای سطح رفاه اجتماعی و عدالت اقتصادی را فراهم می كند.

وی با بیان اینكه افزایش قدرت رقابت پذیری و ارتقای حقوق مصرف كننده از ویژگی های این نهضت است افزود: ارتقای بهره وری،‌ بهبود فضای كسب و كار و افزایش رقابت پذیری از اهداف اجرای این نهضت به شمار می رود.

خالقی تبار با بیان اینكه این نهضت در چهار سطح ملی، بنگاهی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و فراملی و جهانی تعریف می شود، افزود: در سطح ملی طی برگزاری 9 جلسه 62 برنامه عملیاتی ارایه شده كه 31 برنامه اولویت دار آن برای اجرا در سال 90 و 91 به دستگاه های اجرایی پیشنهاد شد.

رئیس مركز بهره وری سازمان مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت:‌ همچنین در سطح وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز برگزاری كارگاه های آموزشی و جشنواره ملی كاهش قیمت تمام شده، طراحی و راه اندازی پرتال نهضت ملی كاهش قیمت تمام شده و اجرای طرح آمارگیری و سنجش عوامل موثر در بهبود بهره وری در دستور كار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان عوامل موثر درون بنگاهی در تحقق كاهش قیمت تمام شده اظهار داشت: اتلاف منابع مهمترین عامل افزایش قیمت تمام شده در بنگاه های تولیدی محسوب می شود.

وی خاطرنشان كرد: این اتلاف در بخش های مختلف از جمله طراحی نامناسب، كاركنان ناكارآمد، خرابی تجهیزات، مصرف نامناسب انرژی انجام می گیرد كه مدیریت بنگاه برای حفظ بازار و كاهش قیمت تمام شده خود باید ریشه این اتلاف ها را شناسایی كرده و با بهره گیری از راهكارهای مناسب آنها را از بین ببرد.

اقتصام**3917**1319





:: برچسب‌ها: خانواده , روز , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: