افزایش مقاومت ویروس اچ آی وی در بخش هایی از آفریقا
نوشته شده توسط : ipxrxt
قرص های مهار ویروس اچ آی وی

گزینه های دارویی موجود برای درمان ایدز در کشورهای آفریقایی زیاد نیست

کارشناسان در گزارشی در نشریه معتبر پزشکی لنست می گویند که ویروس اچ آوی طی یک دهه گذشته در بخش هایی از جنوب صحرای آفریقا بیش از پیش در برابر دارو مقاوم شده است.

محققان از سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) و دانشگاه کالج لندن (یو سی ال) همچنین گفتند که در میزان مقاومت این ویروس در آمریکای لاتین و در غرب و مرکز آفریقا تغییری مشاهده نشده است.

این تحقیق با مطالعه ۲۶ هزار فرد آلوده به اچ آی وی مثبت که معالجه نشده بودند انجام شد.

پژوهشگران دریافتند که سریعترین مقاومت دارویی در شرق آفریقا روی داد. افزایش مقاومت در این بخش آفریقا سالانه ۲۹ درصد بود. این رشد در جنوب آفریقا به سالانه ۱۴ درصد رسید.

محققان می گویند این مقاومت ناشی از مراعات نکردن نحوه مصرف دارو توسط بیماران است، مشکلی که به خصوص در این بخش جهان به علت ضعف نظارت پزشکی پررنگ جلوه می کند.

یک سازمان مقابله با اچ آی وی در بریتانیا گفت در قاره آفریقا که گزینه هایدارویی چندانی وجود ندارد مقاومت ویروس در برابر دارو یک مشکل جدی است.

داروهای ایدز پرهزینه هستند اما معمولا با وساطت و کمک سازمان های غیردولتی و دولتی با هزینه کمتر در اختیار کشورهای نیازمند قرار داده شده است.

دکتر ایان جونز ویروس شناس در دانشگاه ردینگ می گوید: "توسعه و توزیع دارو در کشورهای درحال توسعه جنبه های دیگری هم دارد یا همان به اصطلاح سیاست قیمت گذاری دوگانه که گاه امکان ارائه دارو با قیمت بالا در غرب را می دهد اما همان دارو با هزینه خیلی کمتری در کشورهای خاص عرضه می شود."

با این حال مشکل این است که تنوع داروهای عرضه شده در کشورهای جنوب آفریقا کمتر از غرب است.

محققان هشدار دادند که این روند دستاوردهای ده سال گذشته دایر بر کاهش بیماری و مرگ ناشی از اچ آی وی/ایدز در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط را تهدید می کند.

دکتر راویندرا گوپتا از محققان این مطالعه گفت که آنها انتظار مشاهده مقاومت دارویی را دارند.

به گفته او میزان افزایش مقاومت در بریتانیا و آمریکا سالانه حدود ۱۰ درصد است.

اما به گفته او بیماران در این دو کشور به طور منظم زیر نظر هستند و اگر مقاومت حاصل کنند داروهای تازه برایشان تجویز می شود.

او گفت که تدابیر کاملا ابتدایی می تواند به مردم در کشورهای درحال توسعه کمک کند تا بهتر رژیم دارویی را رعایت کنند: اقداماتی مثل دسترسی به آب پاکیزه برای مصرف درست دارو و همچنین نظارت بر بیماران به موثرترین شکل.

پژوهشگران گفتند که درحال حاضر نیازی به تغییر رژیم های دارویی نیست اما دکتر گوپتا گفت: "این مطالعه می تواند هشداری زودهنگام دایر بر احتمال بدتر شدن وضع باشد."

دبورا جک از موسسه نشنال ایدز تراست بریتانیا گفت که مشکل مقاومت دارویی در بریتانیا جدی نیست اما وضع در جنوب آفریقا که گزینه های درمانی کمتر است فرق می کند.

به گفته او اگر در این بخش جهان مقاومت دارویی ایجاد شود معمولا جایگزین درمانی دیگری وجود ندارد.





:: برچسب‌ها: پاریس , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: