تداوم رویه مخدوش كردن آمارهای رسمی
نوشته شده توسط : ipxrxt

درحالیكه كابینه دهم از نظر سطح تحصیلات و تجربه بهترین در بین دولت های گذشته است، روزنامه رسالت نقل قولی از غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران را در خصوص لزوم استفاده دولت از نظرات نخبگان منتشر كرده و نوشت: حتی اگر امروز در شرایط تحریم هم نبودیم، دولتمردان برای اداره كشور باید از نظر نخبگان، فارغ از گرایش‌های سیاسی استفاده می‌كردند.

روزنامه مردم سالاری در یادداشتی به قلم محمدحسین روانبخش از عدم ارایه آمارهای اقتصادی از سوی دولت انتقاد كرد.

روانبخش در این یادداشت یادآور شد: در حالی كه پیش از این آمار و اطلاعات اقتصادی همچون نرخ تورم، نرخ بیكاری، نرخ نقدینگی و... برای تحلیل به منظور اتخاذ تصمیم بهتر در اداره امور از سوی منابع رسمی همچون بانك مركزی و مركز آمار ارائه می‌شد، سال گذشته به دستور محمود احمدی نژاد این منابع از ارایه آمارهای اقتصادی منع شدند. جالب اینجاست كه در مقابل انتقادات، بعضی از دولتمردان عنوان داشتند كه نباید آمارهای دولت زیر سوال برده شود، این در حالی بود كه بعضی آمارهای دولتی با یكدیگر تناقض داشت و دارد!

این اظهاران عجیب درحالی مطرح می شود كه مقام معظم رهبری از فعالان سیاسی و رسانه ای خواستند آمارهای رسمی را زیر سوال نبرند نه بعضی از دولتمردان. چنانكه ایشان در دیدار مقام های قضائی كشور فرمودند: 'زیرسوال بردن زحمات و گزارش‌‌های رسمی مسوولان عالی نظام در سه قوه و سلب اعتماد عمومی، كاری غلط و نادرست است و همه مسوولان، صاحبان تریبون‌‌ها و رسانه‌‌ها باید متوجه این موضوع مهم باشند.'

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی(مجلس هشتم) بانك مركزی از ارائه آمار منع شد و این امر به مركز آمار ایران سپرده شد كه داده های آن از طرف برخی سیاسیون و رسانه های جناحی مورد تشكیك قرار می گیرد.

روزنامه مردم سالاری در خبر دیگری به نقل از سید محمود میر‌لوحی معاون وزیر كشور دولت اصلاحات نوشت: كشور هنوز تاوان سیاست‌های غلط دولت نهم و دهم را می‌پردازد!

به نوشته این روزنامه، میرلوحی گفت: 'وقتی دولت با چند شعار سطحی وارد عرصه می‌شود، می‌بینیم كه چه بر سر اقتصاد و تولید می‌آید. به گونه‌ای كه امروز محصول سیاست‌هایی كه مدعی آن بودند، تنها تورم و ركود است.' میرلوحی توضیحی در باره اینكه چگونه با رشد اقتصادی بیش از 7 درصدی كشور در ركود قرار دارد، ارائه نكرد.

سخنان انتقادی محمد اسماعیل‎نیا نماینده مردم كاشمر در مجلس در روزنامه آرمان مورد توجه قرار گرفته است. وی گفت: نوسانات قیمت‌ها ربطی به تحریم‌ها ندارد. 80 درصد نوسانات قیمت‌ها ناشی از وضعیت مدیریتی است. اگر مدیریت قوی اعمال كنیم و با انسجام دست به دست هم دهیم، توطئه‌ها و تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارد.

خبرگزاری خانه ملت مصاحبه دیگری با موسی‌الرضا ثروتی انجام داده مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید، عامل اصلی گرانی‌های ایجاد شده، انجام داده است. وی در این رابطه گفته است: عوامل زیادی از جمله نرخ سود بانكی، هزینه سوخت، حقوق و دستمزد و پایین بودن بهره وری از جمله عوامل افزایش هزینه های تولید است.

سایت خبرآنلاین هم متن مصاحبه عباس رجایی نماینده مردم اراك و رییس كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس را درباره گرانی كالاهای اساسی در ماه مبارك رمضان منتشر كرده است.

درحالی رسانه های جناحی با مصاحبه های پیاپی سعی در القا گرانی در كشور دارند، كه با متغیرهای اقتصادی، افزایش قیمت یك كالا و در اینجا گوشت مرغ به معنی افزایش تورم نیست و اگرچه برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت آنرا در آینده كاهش خواهد داد، اما این رسانه ها به جای آرام كردن فضای جامعه به نااطمینانی ایجاد شده به وسیله برخی جناح های سیاسی دامن می زنند.

پژوهش**2052**1353**9123





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: