استقرار دكل حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، 'پوریا پرنوری' به انتقال دكل مارین یك به موقعیت لایه نفتی پارس جنوبی اشاره كرد و گفت: از اواخر هفته گذشته عملیات حفاری این دكل برای تكمیل چاه‌های لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شده است.

وی با بیان این كه 'مارین یك ' از زمان رسیدن به موقعیت عملیاتی خود تاكنون مراحل مختلفی تا آغاز عملیات حفاری پشت سر گذاشته شده است، تصریح كرد: در نخستین مرحله اقدامات لازم برای استقرار دكل در كنار زیرسازه ساخته شده برای استقرار سكوی لایه نفتی انجام شد كه در این مرحله برای رفع برخی مشكلات در بستر دریا چند مرحله امكان استقرار دكل حفاری روی پایه‌های آن فراهم و در نهایت دكل توانست در موقعیت عملیاتی خود كاملا مستقر شود.

پرنوری افزود: پس از استقرار دكل، به صورت موازی عملیات انتقال تجهیزات و مواد لازم برای حفاری و تست عملیاتی ماشین آلات و تجهیزات آن آغاز شد كه با توجه به این كه این دكل كاملا جدید بوده و حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی نخستین عملیات حفاری آن است، نیاز بود كه بخش‌های مختلف آن تست‌های عملیاتی كامل و مفصلی را پشت سر بگذارد.

وی پیش بینی كرد كه مرحله اول عملیات كه شامل بازگشایی و آماده سازی چاه‌های موجود برای ادامه حفاری و عملیات تكمیل چاه است ، حدود یك ماه به طول می انجامد.

پرنوری یادآور شد كه پس از پایان عملیات آماده‌سازی، بر اساس برنامه پیش بینی شده ، عملیات حفاری و تكمیل 7 حلقه چاه‌ موجود در این میدان حدود هفت ماه به طول خواهد انجامید و پیش بینی می شود كه همه چاه‌های لایه نفتی تا اوایل سال آینده برای تحویل به كارفرما برای بهره‌برداری آماده شود.

مدیرعامل شركت بین‌المللی حفاری درباره برنامه‌های توسعه ای این شركت گفت: با توجه به اهمیت عملیات حفاری در طرح‌ های توسعه میادین نفت و گاز این شركت برنامه‌ های مختلفی را برای تامین امكانات، تجهیزات و توسعه نیری انسانی خود تهیه كرده است و تلاش می‌ كند تا به سرعت برای ایفای نقش موثر در عملیات حفاری در حوزه دریا و خشكی آماده شود.

شركت توسعه پتروایران پیمانكار اصلی توسعه میدان نفتی پارس جنوبی است و هم اكنون شركت بین‌المللی حفاری، به عنوان پیمانكار حفاری در این میدان در حال فعالیت است.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: پرندگان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: