خداوند هر گره كوری را در ماه رمضان باز می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا آیت الله آقامجتبی تهرانی در اولین جلسه اخلاقی ماه رمضان با تاكید بر قرائت قرآن و دعا در ماه رمضان گفت: هر گره كوری كه عبد داشته باشد، اگر در ماه مبارك رمضان با رب خود در میان بگذارد، آن را باز می‏كند.

وی افزود: در روایاتی كه درباره ماه مبارك رمضان وارد شده؛ به دو چیز زیاد سفارش شده است. یكی قرائت قرآن كه بر اساس روایات، اجر قرائت هر آیه معادل با یك ختم قرآن در ماه‏های دیگر است و در روایتی از امام‏ صادق (ع) نقل شده كه وقتی ایشان ماه‌ها را تعریف می‏فرمایند؛ ماه رمضان را برجسته‏ترین ماه معرفی می كنند و بعد می فرمایند با قرآن به استقبال این ماه بروید.

این استاد اخلاق اضافه كرد: دعا دومین چیزی است كه در این ماه به آن زیاد سفارش شده است و علی (ع) می‏فرماید در ماه رمضان زیاد دعا و استغفار كنید یا پیغمبر اكرم در خطبه قبل از ماه مبارك رمضان فرمودند دعای شما در ماه رمضان مستجاب است.

آقامجتبی در ادامه گفت: این كه می گویم بررسی دعاهای ما در این ماه، هیچ معطّلی ندارد، برای همین است و تسریع در اجابت هم بعد از آن مطرح است. اگرچه این تعبیر، ساده است ولی خوب است، عبد، هر گره كوری كه داشته باشد، در ماه مبارك رمضان با رب خود در میان بگذارد، آن را باز می‏كند.

این مرجع تقلید با بیان این كه ماه رمضان، ماه باز شدن درهای آسمان‌ها است؛ افزود: ما در روایات داریم كه شب اول ماه مبارك رمضان، درهای آسمان‏ها باز می‏شود و تا آخرین شب‏ ماه مبارك رمضان بسته نمی‏شود. ما در این زمینه روایات متعددی داریم و این اشاره به همین معنا است كه حجاب ها برطرف می‏شود و كنار می‏رود.

وی اضافه كرد: ممكن است این تعبیر كوتاه باشد ولی گویا این‏طور است كه من نشسته‏ام و دارم با خدای خود حرف می‏زنم؛ او هم حاضر است و به حرف‏های من گوش می‏كند. اگر من او را نمی‏بینم، او من را می‏بیند و اگر من حرف‌های او را نمی‏شنوم، او حرف‌های مرا می‏شنود. چه‏بسا من نتوانم دردهای خودم را درست بگویم، ولی او بهتر از من بداند. پس، از ماه رمضان غفلت نكنید!

كلاس های اخلاق این مرجع تقلید همه ساله در شب های ماه مبارك رمضان در خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران،‌بن بست ملكی برگزار می شود.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: طبیعت , سقوط , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: