سیاستگذاری شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری باید در مسیر سازماندهی امور فرهنگی كاركنان باشد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'حمید بقایی' بعدازظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: باید فعالیت‌های فرهنگی در خانواده نهاد با مدیریت هدفمند صورت گیرد و نوع فعالیت‌های فرهنگی آن باید به گونه‌ای باشد كه انگیزه بیشتری را در بین پرسنل نهاد برای تلاش بانشاط‌‌ تر در محیط كار به همراه داشته باشد.

معاون امور اجرایی رییس جمهوری از اعضای شورای فرهنگی نهاد خواست با فعالیت‌های شاخص فرهنگی، روحیه همدلی و همراهی در بین كاركنان را تقویت كرده و شرایط روحی و روانی مطلوبی را در محیط‌كار برای كاركنان فراهم سازند.

وی همچنین گفت: می‌توان با برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی متنوع در چارچوب عملیاتی مشخص و با امكانات بودجه‌ای تخصیص یافته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداشت.

بقایی تصریح كرد: باید بین امور فرهنگی و رفاهی تفكیك قائل شد و امور رفاهی نیز باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد.

وی ‌یكی از وظایف شورای فرهنگی نهاد را برنامه‌ریزی و سیاست گذاری برای ارتقای امور فرهنگی سازمانی كاركنان دانست و گفت: ‌شورای فرهنگی نهاد باید برای رفع برخی آسیب‌های موجود در محیط كار برنامه‌ریزی كرده تا برخی خرده‌رفتارها در محیط‌كاری برچیده شود.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین امیری‌فر رییس شورای فرهنگی نهاد نیز گزارش مبسوطی از عملكرد شورا و مصوبات آن در بخش های گوناگون ارائه كرد و بر ضرورت تلاش برای ایجاد ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منكر در تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاكید كرد.

محمد شیخان، سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور نیز در این نشست با تشریح نگاه و رویكرد شورای فرهنگی نهاد و هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌‌های این شورا برای كاركنان و خانواده آنان، بر ضرورت تلاش روزافزون برای تقویت رویكرد فرهنگی و ارایه الگو در این زمینه تاكید كرد.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط صمیمی و عمیق مدیران با كاركنان نهاد خاطرنشان كرد: بی تردید زمانی كه یك مسوول در كنار پرسنل خود در مراسم‌های مختلف حاضر می‌شود این موضوع روحیه همدلی و همراهی پرسنل را تقویت كرده و كارایی و كیفیت فعالیت كاركنان را افزایش خواهد داد.

زهره‌ای، معاون امور پشتیبانی و تحول اداری ریاست جمهوری نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات شورای فرهنگی نهاد ارایه كرد و گفت: از سال 1385 تاكنون كه شورای فرهنگی، فعالیت خود را آغاز كرده حدود 92 درصد از مصوبات این شورا اجرایی شده است و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده مناسب باقیمانده آنها نیز در مسیر اجرا قرار دارند.

سیام*2023* 1418





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: