اعتماد عمومی، فدای دعواهای روزمره سیاسی!
نوشته شده توسط : ipxrxt

تشكیك در آمارهای رسمی مسئولان علیرغم نهی صریح مقام معظم رهبری با رد گزارش وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه یافت و تعدادی از نمایندگان بدون ارائه استدلال كارشناسی و عالمانه مدعی غلط بودن آمار اشتغال ارائه شده بوسیله شیخ الاسلامی شدند.

كارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند كه آمار برای اقتصاددان، نقش نبض را برای پزشك بازی می كند. تنها با اتكا بر آمارهای صحیح است كه كارشناس می تواند تشخیص دهد بیماری اقتصادی چیست تا پس از آن به دنبال ارائه راهكار باشد. استخراج داده های آماری سازوكار پیچیده ای دارد و نمی توان در فضای احساسی و رسانه ای، داده هایی را رد و یا تایید كرد. به همین دلیل اتكا بر مركزی متخصص راهكاری است كه تمام كشورها برگزیده اند و در ایران طبق مصوبه مجلس هشتم، این امر به مركز آمار ایران سپرده شده است.

در چنین شرایطی چنانكه رهبر معظم انقلاب فرمودند: 'زیرسوال بردن زحمات و گزارش‌‌های رسمی مسوولان عالی نظام در سه قوه و سلب اعتماد عمومی، كاری غلط و نادرست است و همه مسوولان، صاحبان تریبون‌‌ها و رسانه‌‌ها باید متوجه این موضوع مهم باشند.'

با این حال، متاسفانه برخی از نمایندگان در جلسه حضور وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس باز به جدل بر سر صحت گزارش شیخ الاسلامی پرداختند.

روزنامه مردمسالاری در خبری به نقل از جعفر قادری نماینده شیراز نسبت به آمار بیكاری در كشور انتقاد كرد و گفت: باید برای كاهش این آمار تدابیری اندیشیده شود. جعفری با بیان اینكه آمار ارائه شده توسط دولت در مورد بیكاری دارای ایراد و اشكال است، یادآور شد: وزارت كار پیش از این اعلام می‌كرد كه برای ایجاد اشتغال ابزار و امكانات ندارد، اما هم اكنون وزارت رفاه زیر نظر وزارت كار فعالیت می‌كند، اما وزارت كار اقدام جدی برای استفاده از پتانسیل سهام عدالت انجام نداده است. وی گفت كه عدم همخوانی سامانه اشتغال وزارت كار با واقعیت و آمارهای غیر‌واقعی با واقعیت و ارائه آمارهای غیر‌واقعی، مشكلاتی را به وجود آورده است!

كارشناسان معتقدند كه یكی از دلایل اصلی كاهش آمار بیكاری، افزایش شدید ساخت مسكن در تمام كشور است كه بخش های زیادی را به تحرك واداشته است. بخش مسكن به دلیل ارتباط با سایر بخش ها در تمام كشورها نقش موتور محرك برای افزایش رشد تولید ناخالص داخلی و كاهش نرخ بیكاری را بازی می كند.

روزنامه مردم سالاری مقاله ای در تحلیل شرایط افزایش تورم منتشر كرده كه در بخشی از آن آمده است: دلایل زیادی می‌توان برشمرد كه عامل گرانی و تورم در كشور هستند. سیاست‌ های پولی دولت مهم‌ترین دلیل تورم است.

در این گزارش اشاره ای به این مهم نشده است كه سیاست های پولی دولت با چه مكانیسمی باعث افزایش قیمت غیرعادی برخی اقلام شده است.

پژوهش**2052**1353**9123





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: