پلیس تركیه 17 پناهجوی سوری را بازداشت كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، شماری از پناهجویان سوری در تركیه روز گذشته (یكشنبه) در اعتراض به تامین نشدن مایحتاج آب و غذای خود در شهرك كانتینری شهر كلیس، دست به تظاهرات علیه مسوولان تركیه زدند.

تظاهر كنندگان سوری كه در شهرك كانتینری كلیس در نزدیكی مرز

'اونجوپینار' اسكان یافته اند، در این تظاهرات به ساختمان های اداری این اردوگاه سنگ پرتاب كردند و خواستار ادامه تظاهرات در بیرون از اردوگاه بودند كه با ممانعت نیروهای امنیتی رو به رو شدند.

معترضان تا پاسی از شب به تظاهرات خود ادامه دادند و شمار زیادی از نیروهای ژاندارمری و پلیس برای كنترل اوضاع به منطقه اعزام شدند.

حدود 500 تن از پناهجویان سوری كه خود را به بیرون از اردوگاه كلیس رساندند، به راهپیمایی خود به سوی مركز شهر ادامه دادند.

افزون بر آن، روز گذشته همچنین ناآرامی دیگری در شهرك چادری شهر 'اصلاحیه' در استان 'غازی آنتپ' تركیه رخ داد كه از سوی نیروهای امنیتی تحت كنترل قرار گرفته شد.

بنابر این گزارش، پناهجویان سوری در این شهرك چادری نیز در اعتراض به شرایط نامساعد زندگی و عدم تامین حداقل امكانات زیستی دست به اعتراض زده و درگیری بین آنها و نیروهای امنیتی رخ داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد در جریان درگیری بین پناهجویان سوری و نیروهای امنیتی تركیه هفت تن به طور سطحی زخمی شدند.

خبرگزاری دوغان نیز گزارش داده است كه در جریان این ناآرامی شماری از خودروهای پلیس و آتش نشانی و همچنین رایانه های دفتر ثبت نام پناهجویان اردوگاه آسیب دیده اند.

بنابراین گزارش، به دنبال این حادثه خودروهای زرهی ارتش تركیه به محل اعزام شدند و 'بیازیلدیز' فرماندار اصلاحیه به خبرنگاران گفت ناآرامی در اردوگاه حدود دو ساعت به طول انجامید و اكنون آرامش در آن برقرار است.

خاورم **230** 1506





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: