اساتید قرآن بر استانداردسازی روش های حفظ تاكید دارند
نوشته شده توسط : ipxrxt

'سیدمحمود چاووشی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا ضمن تشریح فعالیت های بخش طرح ملی حفظ قرآن در نمایشگاه قرآن به موضوع روش های استاندارد حفظ قرآن اشاره كرد و گفت: بازدیدكنندگان در این بخش می توانند با مطالعه تابلوهای راهنما و همچنین با مشاوره حضوری، با روش های استاندارد حفظ آشنا شوند.

وی به روش های غیراستاندارد حفظ كه از سوی بعضی موسسات اجرا می شود اشاره كرد و افزود: بسیاری از مراكز به صورت سلیقه ای عمل كرده و از روش های غیر استاندارد استفاده می كنند و به همین علت بسیاری از اساتید حفظ با این روش ها مخالف هستند.

چاوشی ادامه داد: با این حال روش های غیر استاندارد در سطح كشور تبلیغ می شود و از آنجا كه مردم با روش های استاندارد آشنایی ندارند؛ از این روش ها استفاده كرده و هنگامی كه در اجرا با مشكل مواجه می شوند، مساله حفظ قرآن را رها می كنند.

وی گفت: طرح ملی حفظ قرآن از اواخر سال 90 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و بدنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور به تصویب رسید و فعالیت خود را آغاز كرد.

وی با بیان آنكه طرح ملی حفظ قرآن كریم برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن كریم راه اندازی شد، افزود: از آنجا كه مخاطب این طرح عموم مردم هستند، برنامه های متنوعی را در بخش طرح ملی حفظ قرآن تدارك دیده ایم.

مسوول غرفه طرح ملی حفظ قرآن كریم همچنین گفت: این مجموعه به عنوان یكی از زیر مجموعه های مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآن كشور و ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، بحث فرهنگ سازی در خصوص حفظ قرآن و معرفی این طرح را به عهده دارد.

بعضی قسمت های این بخش شامل ثبت نام برای طرح ملی، كارگاه آموزشی حفظ قرآن، روش های استاندارد حفظ و معرفی قهرمانان حفظ قرآن است.

چاوشی گفت: كسانی كه حافظ قرآن هستند، می توانند ضمن مراجعه به این بخش آیات حفظی خود را ارائه داده و استاد حفظ قرآن ارزیابی خود را در این زمینه بیان می كند.

وی اضافه كرد: در هر روز چند مقطع كارگاه آموزشی حفظ برگزار می شود و بازدیدكنندگان می توانند از تجربیات حافظان سرشناس در این بخش استفاده كنند. به علاوه، اساتید حفظ به سووالات بازدیدكنندگان در زمینه حفظ قرآن پاسخ می دهند.

مسوول بخش طرح ملی حفظ قرآن، از برگزاری آزمون حفظ برای بازدیدكنندگان در كارگاره آموزشی خبر داد و گفت: با توجه به آنكه طرح 1446 بر روی طرح ملی حفظ قرآن و حفظ جزء 30 متمركز شده اند، در این بخش به صورت حضوری از بازدیدكنندگان ارزیابی به عمل آمده و در فهرست برنامه 1446 ثبت نام می شوند.

وی افزود: كارشناسان این بخش اعم از مشاوران، اداره كنندگان كارگاه آموزشی حفظ و همچنین خواهرانی كه در بخش آزمون خواهران فعال هستند، از حافظان قرآن هستند.

چاوشی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی در زمینه حفظ در بخش طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت: بعضی از حافظان برجسته كشور مانند 'شهریار پرهیزكار' و 'كریم منصوری' كه در سطح بین المللی مقام هایی را كسب كرده اند و همچنین حافظانی كه در تحصیلات و رشته های مختلف درسی پیشرفت های چشمگیری داشته اند در این بخش معرفی می شوند.

وی افزود: موضوع قهرمان پروری قرآنی نكته ای است كه رهبر معظم انقلاب بر آن بسیار تاكید داشته اند و تلاش شده تا در این راستا قهرمانان حفظ قرآن به بازدیدكنندگان معرفی شود.

چاوشی، نهاد حمایت كننده از دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه حفظ قرآن را وزارت آموزش و پرورش و مرجع حمایتی دانشجویان، اساتید و هیات های علمی دانشگاه ها را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانست و افزود: سایر قشرهای مختلف مردم همانند كاركنان دولت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور در زمینه حفظ قرآن هدایت می شوند.

وی افزود: ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور فعالیت می كند و رییس این ستاد حجت الاسلام 'حمید محمدی' است و وزیران علوم، آموزش و پروروش و ارشاد از اعضای این ستاد هستند.

فراهنگ ** 1003 ** 1071





:: برچسب‌ها: دختر , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: