جنبش غیرمتعهدها در گسترش صلح وعدالت كارنامه درخشانی به جا گذاشته است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،كنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش غیرمتعهدها امروز /سه شنبه/ با حضور جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان كشورهای عضو این جنبش و با پیام رییس جمهوری اسلامی ایران در مركز دایره المعارف بزرگ اسلام آغاز به كار كرد.

'علی اكبر جوانفكر' مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی پیام 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری را به این كنفرانس بین المللی قرائت كرد.

احمدی نژاد' در این پیام تصریح كرد: تقویت بنیادهای نظری و عملی این جنبش مبتنی بر نظام دانایی به تسریع در دستیابی ملت های مستقل، به نقشی برتر و موثرتر در مدیریت جهان می انجامد.

وی خاطرنشان كرد: این ایده ای است كه بارها پیشنهاد آن در محافل سیاسی و علمی بین المللی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مطرح شده و مورد استقبال ملت های آزادی خواه جهان قرار گرفته است.

رییس جمهوری در پیام خود، حضور اندیشمندان، پژوهشگران و دانشگاهیان را در نخستین كنفرانس علمی - بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، صمیمانه ارج نهاد و از تلاش های ارزنده تمامی دست اندركاران برگزاری این كنفرانس علمی سپاسگزاری كرد.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه نظام دانایی، یكی از مهم ترین شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می شود ، تصریح كرد: ملت و دولت ایران، در طول تاریخ خود، همواره با احترام به نظام دانایی، سعی بلیغ در عرصه تولید علم داشته است.

وی افزود: دستاوردهای علمی و پژوهشی، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید محسوب می شود و برای تبدیل شدن از مصرف كننده اطلاعات به تولید كننده دانایی، باید اهتمام خویش را مصروف پرداختن به مشاهدات، بازخوانی ها و تحلیل های نو نماییم.

وی یادآور شد: جهان هر روز در حال تحول و تكامل بوده و نوآوری نیز كه تكمیل و تسهیل كننده زنجیره خلاقیت و تبدیل ایده های بدیع به امور ارزش آفرین توسط انسان است، در ذات خلقت جاری است.

رییس جمهوری در ادامه این پیام خاطرنشان كرد:این كنفرانس در واقع ایجاد محیط الهام بخش برای انگیزش جامعه دانش محور و تقویت و ارتقای جایگاه علمی جنبش غیرمتعهدها است.

احمدی نژاد افزود: از این كنفرانس انتظار می رود كه با نگاهی نو و اندیشه های تازه، زمینه بسط مشاركت علمی پیرامون جنبش عدم تعهد را با توجه به توانمندی های بالقوه و بالفعل پژوهشگران، اندیشمندان و دانشگاهیان عزیز فراهم نماید.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیام خود تصریح كرد: بی تردید در پرتو این حركت علمی، پیشنهادهای ثمربخشی در جهت افزایش پویایی و رفع موانع پیش روی جنبش عدم تعهد، طرح خواهد شد.

احمدی نژاد در پایان این پیام با آرزوی توفیق و سلامتی برای همگان، اظهارامیدواری كرد كه با همدلی و هم افزایی عمومی، این كنفرانس علمی پیش درآمدی شایسته برای برپایی هر چه باشكوهتر و اثربخش تر شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها در ایران شود.

سیام**9132**1336





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: