اراده ملی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه صنعت نفت شكل گرفته است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به 'گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رستم قاسمی' روز چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل 14 دستگاه دكل حفاری خشكی گفت: در گذشته فعالیت های مهمی برای توسعه صنعت نفت انجام شده و امروز نیز اراده این صنعت بر این است كه این روند با شتاب تر از گذشته ادامه یابد.

وی تاكید كرد: با عقد قراردادهای جدید و محاسباتی كه برای زمان اجرای آنها در نظر گرفته شده است، به اهداف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه به منظور افزایش تولید نفت و گاز و همچنین اشتغال زایی به این بخش ها دست خواهیم یافت.

قاسمی تصریح كرد: برای اجرای طرح های پیش بینی شده در صنعت نفت و گاز كشور برنامه ریزی و زمان بندی های خوبی انجام شده است كه با تحقق آنها می توان سال خوبی را برای اشتغال زایی نوید داد.

وی با بیان این كه، صنعت نفت كشور به طور قطع نیازمند كالا و تجهیزات صنعتی داخلی است، اظهار كرد: اراده مجموعه كاركنان صنعت نفت در همه بخش ها بر این است كه با ایجاد زیرساخت های مناسب و به كار گیری توانمندی های داخل، اعم از بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی همچون صنایع دفاع بتوان به همه اهداف دست یافت.

وزیر نفت تاكید كرد: توانمندی های خوبی در داخل كشور وجود دارد كه با بهره گیری از آنها به طور حتم به سمتی پیش خواهیم رفت كه می توان نیازهای صنعت نفت كشور را در داخل فراهم كرد.

وی با بیان این كه، امضای قرارداد ساخت 14 دستگاه دكل حفاری خشكی با تكیه بر توانمندی های داخلی نمادی از تلاش برای قطع وابستگی از كشورهای سلطه گر است، گفت: دكل های حفاری یكی از نیازهای اساسی صنعت نفت به شمار می آید و انتظار می رود با ساخت داخل كردن آن در آینده نه چندان دور به این نیاز صنعت نفت در داخل پاسخ كامل داده شود.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: