۶۳ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی تلویزیون ایران خواستار توقف غنی‌سازی شدند
نوشته شده توسط : ipxrxt
نظرسنجی هسته ای در ایران

سایت شبکه خبر تلویزیون ایران، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران

شصت و سه درصد از کاربرانی که تا ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در نظرسنجی اینترنتی شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران شرکت کرده اند، خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران در برابر لغو تدریجی تحریم‌های بین المللی شده اند.

این شبکه، امروز سه شنبه ۱۳ تیر (۳ ژوئیه) بر روی سایت رسمی خود از مخاطبان این سایت خواسته بود که بگویند "کدام شیوه را در قبال تحریم یکجانبه غرب ضد ایران ترجیح می دهند؟"

در این نظرسنجی سه گزینه ای، ۱۹ درصد پاسخ دهندگان خواستار "اقدام تلافی جویانه ایران در بستن تنگه هرمز" شده‌اند و ۱۸ درصد نیز گزینه "مقاومت در برابر تحریم های یکجانبه برای حفظ حقوق هسته‌ای" را انتخاب کرده‌اند.

تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی مشخص نیست. سایت شبکه خبر (شبکه ۶)، از سایت های پربیننده رسمی در ایران محسوب می شود و روزانه ده‌ها هزار بازدیدکننده دارد.

در نظرسنجی دیگری که امروز بر روی همین سایت منتشر شده، از مخاطبان خواسته شده تا نظر خود را در مورد "تصمیم مجلس ایران برای بستن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم نفتی غرب" بیان کنند.

در پاسخ به این نظرسنجی نیز که به نظر می رسد به جای نظرسنجی قبلی روی سایت شبکه خبر قرار گرفته است، تا ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران تنها ۱۱ درصد نظردهندگان با بستن تنگه هرمز توسط ایران موافقت کرده و ۸۹ درصد آنها با این این اقدام مخالفت کرده اند.

این نظرسنجی یک روز بعد از آن منتشر می شود که ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، از تهیه طرحی دو فوریتی با امضای ۱۰۰ نماینده برای "مسدود کردن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم های غرب" خبر داده است.

اتحادیه اروپا، از سه روز پیش تحریم های جدیدی را به مرحله اجرا گذاشته که به موجب آن کشورهای این اتحادیه، که مشتری حدود یک پنجم نفت صادراتی ایران بودند، از واردات نفت از این کشور خودداری خواهند کرد.

تصویب تحریم های جدید و تاثیرات اقتصادی آن، به طور گسترده مورد توجه رسانه ها در ایران قرار گرفته است و بسیاری از ناظران داخل کشور نسبت به تبعات آن بر وضعیت معیشتی مردم ابراز نگرانی کرده اند.

در مقابل، مسئولان حکومت ایران می گویند که اقتصاد ایران توانایی غلبه بر تحریم های جدید را دارد و دلیلی برای نگرانی در مورد تبعات این تحریم ها وجود ندارد.

نظرسنجی شبکه خبر تلویزیون ایران، ساعاتی بعد از شروع و انعکاس نتایج آن در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی فارسی زبان، از دسترس خارج شد.





:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: