جام ملت‌های اروپا؛ ایتالیا انگلستان را به خانه فرستاد
نوشته شده توسط : ipxrxt
مسابقه ایتالیا و انگلستان

انگلستان با شکست مقابل ایتالیا یک بار دیگر با ناکامی از جام ملت‌های اروپا کنار رفت

ایتالیا بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی سنگین و نفس‌گیر با انگلستان، در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ پیروز شد و به مرحله نیمه‌پایانی راه یافت.

در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یکشنبه شب ۲۴ ژوئن (۴ تیر)، دو تیم ایتالیا و انگلستان مسابقه دادند که برای اولین بار در این تورنمنت بازی در وقت قانونی بدون به ثمر رسیدن گل به پایان رسید. دو تیم در سی دقیقه وقت اضافی هم نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند و نهایتا ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را روشن کرد.

برای ایتالیا بعد از اینکه ماریو بالوتلی پنالتی اول را گل کرد، ریکاردو مونتولیو دومین پنالتی را از دست داد. اما انگلستان با اینکه ابتدا پیش افتاده بود با دو ضربه‌ای که اشلی یانگ و اشلی کول از دست دادند، نهایتا بازنده شد و به تلخی با جام ملت‌ها وداع کرد.

آندره پیرلو که بهترین بازیکن این مسابقه بود، پنالتی‌اش را با ضربه‌ای "چیپ" و تماشایی وارد دروازه انگلستان کرد. پنالتی پیروزی‌بخش ایتالیا را هم آلساندرو دیامانتی در خلاف جهت حرکت هارت زد واین تیم را به نیمه نهایی رساند.

جان تری و ماریو بالوتلی

ماریو بالوتلی که یکی از بهترین پنالتی‌زنان دنیا محسوب می‌شود، اولین پنالتی ایتالیا را گل کرد

هر دو تیم به طور تاریخی خاطرات بدی از ضربات پنالتی دارند اما در این میان سابقه ناکامی انگلستان در ضربات پنالتی به مراتب تلخ‌تر از ایتالیا بوده است. در واقع اگرچه ایتالیا فینال جام جهانی ۱۹۹۴ را در ضربات پنالتی به برزیل باخت، در سال ۲۰۰۶ فرانسه را در ضربات پنالتی ناکام گذاشت و برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شد.

انگلستان در نیمه نخست این بازی فرصت‌های زیادی روی دروازه ایتالیا خلق کرد و به طور نسبی تیم برتر زمین بود. اما در نیمه دوم و همچنین در دو وقت اضافی ایتالیا کاملا اختیار بازی را در دست گرفت و حملات زیادی را روی دروازه انگلستان انجام داد.

علاوه بر دانیل دروسی که در دقیقه سوم بازی با شوتی دیدنی تیرک دروازه انگلستان را به لرزه در آورد، ضربه آلساندرو دیامانتی هم در دقیقه ۱۰۱ دور از دستان جو هارت، دروازه‌بان انگلستان، به تیرک عمودی خورد و گل نشد.

ایتالیا برای رسیدن به فینال باید چهارشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر) آلمان را شکست دهد که هر چهار بازی قبل خود در این تورنمنت را برده است. البته ایتالیا هیچگاه در مراحل مختلف رقابت‌های مهم به آلمان نباخته است.

آخرین رقابت این دو تیم در یک تورنمنت بزرگ، در جام جهانی ۲۰۰۶ در شهر دورتموند اتفاق افتاد که ایتالیا در نیمه نهایی ۲ بر صفر آلمان را برد و به فینال رسید.





:: برچسب‌ها: نشان , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: