مذاكرات نمایندگان جمهوری آذربایجان با كارشناسان ناتو برگزار شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به نوشته این روزنامه، دراین مذاكرات نمایندگان وزارت امورخارجه، وزارت دفاع، سرویس دولتی مرزبانی، نیروی انتظامی و وزارت كشور جمهوری آذربایجان، راهكارهای توسعه همكاری های این كشور را با ناتو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این روزنامه نوشت: انجام اموراصلاحات مورد نیاز درزمینه های دفاعی در جمهوری آذربایجان، تداوم همكاری های جمهوری آذربایجان با ناتو و ایجاد هماهنگی بین نیروهای آذری، از عمده مذاكرات طرفین در بروكسل بوده است.

روزنامه گوندلیك خبر چاپ باكو می افزاید: در مذاكرات نمایندگان جمهوری آذربایجان با كارشناسان ناتو در مقر این سازمان، نمایندگان دفتر نمایندگی ناتو در باكو نیز حضور داشتند.

گفتنی است همكاری های جمهوری آذربایجان با سازمان آتلانتیك شمالی ' ناتو' پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1994 آغاز شد و در سال 2006 با امضای توافق نامه ای در بروكسل ، این كشور همكاری خود را در برنامه مشاركت برای صلح این سازمان آغاز كرد.

هم اكنون همكاری های ناتو و جمهوری آذربایجان در دو بخش برنامه ˈ مشاركت برای صلح ˈ به صورت دسته جمعی و همكاری دو جانبه بر اساس توافق نامه های امضا شده بین ناتو و باكو ، انجام می شود .

آموزش نیروهای نظامی جمهوری آذربایجانی مطابق با استانداردهای ناتو، شركت این نیروها در تمرینات و مانورهای مورد نظر ، استفاده ارتش آذری از فناوری های نظامی و دفاعی ناتو و شركت نیروهای آذربایجانی در برنامه ها و فعالیت های صلح بانی این سازمان از عمده همكاری های ناتو با جمهوری آذربایجان است.

جمهوری آذربایجان به منظور همكاری با ناتو تاكنون در سه مرحله نیروهای نظامی خود را به عراق ، افغانستان و صربستان ( كوزوو) اعزام كرده تا تحت فرماندهی مستقیم آمریكا ماموریت هایشان را انجام دهند.

در روزهای اخیر برخی از منابع خبری در جمهوری آذربایجان از كمك یك میلیون یورویی این كشور به ناتو خبرمی دهند و رییس جمهور امریكا در پیامی به نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر، بر ادامه كمك های چمهوری آذربایجان به ناتو در افغانستان، تاكید كرد.

خاورم/1108/ 3404





:: برچسب‌ها: استرالیا , سیاه , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: